اراده دولت براعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده


اراده دولت براعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده

در مراسم تجلیل از بازنشستگان و خانواده‌های مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی اراده دولت را اعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از بازنشستگان و خانواده‌های مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری روز جمعه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد و در این مراسم انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، پیام رئیس جمهور را قرائت کرد.

در پیام رئیس جمهور آمده است: خانواده رکن اساسی و زیربنایی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان است. تحکیم این بنای مقدس بر اساس ارزش‌های مسلم اسلامی چشم اندازهای روشنی را در افق پیشرفت اجتماع ترسیم خواهد کرد.
رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: دین مبین اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز که زوایای فردی و اجتماعی بشر را در بر می‌گیرد، نگاه ویژه‌ای به این نهاد اجتماعی دارد. از نگاه اسلام عزیز ما، خانواده یکی از نهادهای زیربنایی بنیان هستی و ساختارهای اصلی جامعه است و جامعه مطلوب در سایه خانواده مطلوب شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این پیام یادآور شد: بر خلاف جهان غرب که امروزه با بحران فروپاشی خانواده مواجهه می‌باشد، در نگاه دینی هیچ بنایی مقدس‌تر و محبوب تر از بنای خانواده نیست. خانواده‌ای که با مهر و مودت و فداکاری و گذشت عجین گشته و تبلور دگرخواهی در پرتو خداخواهی را در جامعه نهادینه می‌سازد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اوج این نگاه در کلام رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است، تصریح کرد: با نگاه تمدن گرایی اسلامی الگوی فطری و قرآنی را برای جامعه ترسیم می‌کنند و آن را خاستگاه نسل مؤمن، صالح، عفیف و رکن رکین پیشرفت می‌دانند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای حفظ این سنگر و حراست از پایداری و استحکام آن همه آحاد و گروه‌های مردمی و سازمان‌های دولتی وظیفه دارند نقش خود را در بالندگی و نشاط جامعه عهده‌دار شوند، تصریح کرد: همچنین برای ارتقا جایگاه آن و برنامه‌ریزی برای نیازهای گوناگون مادی و معنوی آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: یقین داریم که رفتارها، باورها و اعتقادات با محوریت خانواده نقش برجسته ای در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد.

رئیس جمهور یکی از دغدغه‌های مهم با موضوع ترکیب جمعیتی و صیانت از ارزش‌های ایرانی - اسلامی را خانواده برشمرد و گفت: از این رو اهتمام و اراده دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی در حوزه‌های مختلف در راستای استحکام و ترفیع نهاد خانواده است و سند تحول دولت به موضوعات مهمی همچون افزایش نقش خانواده در اجتماع، نگاه تحولی در قوانین و آئین‌نامه‌ها در حوزه خانواده، حمایت از اعضای خانواده به ویژه کودکان و زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی، توجه به تلاش مستمر و نظام مند دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این پیام خاطرنشان کرد: اینجانب این روز خجسته را گرامی می‌دارم و به همه زنان و مردان شایسته کشورمان تبریک می گویم و امیدوارم با تقویت و تحکیم بیش از پیش حریم و ارزش‌های خانواده شاهد نشاط و پویایی روز افزون در خانواده‌های ایرانی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !