گمانه زنی درباره چیستی شیء مرموز کشف شده در ساحل استرالیا


گمانه زنی درباره چیستی شیء مرموز کشف شده در ساحل استرالیا

آژانس فضایی استرالیا به تازگی اعلام کرده که با همتایان جهانی خود در تماس است تا مشخص شود که آیا شیء مرموز تازه مشاهده شده در سواحل آن کشور ناشی از پرتاب فضایی خارجی بوده یا خیر.

فرارو- آژانس فضایی استرالیا تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده که آیا یک شیء استوانه ‌ای مرموز که در یک ساحل غربی دورافتاده پیدا شده زباله فضایی ناشی از یک موشک خارجی بوده است یا خیر.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، این شیء استوانه ای که به اندازه یک خودروی کوچک می باشد روز یکشنبه در گرین هد شهری در حدود 250 کیلومتری شمال پرث مرکز ایالت استرالیای غربی پیدا شد. پیش از رسیدن نیروهای پلیس و محاصره آن منطقه مردم محلی کنجکاو جمع شده بودند تا با این شیء عکس بگیرند.

آژانس فضایی استرالیا اخیرا در توئیتی اعلام کرد که برای شناسایی آن شیء با آژانس های فضایی کشورهای دیگر در تماس بوده است.

در بیانیه آن نهاد فضایی آمده است:"این شیء می تواند یک پرتابگر فضایی خارجی باشد و ما در حال ارتباط با همتایان جهانی هستیم که ممکن است بتوانند اطلاعات بیش تری ارائه دهند."

"آندریا بوید" مهندس آژانس فضایی اروپا می گوید همکاران اش باور دارند که این شیء ماده ای است که از اقیانوس هند هنگام پرتاب ماهواره از یک موشک هندی سقوط کرده است.

او می افزاید:"ما براساس شکل و اندازه این شیء از این موضوع کاملا اطمینان خاطر داریم. این شیء موتور بخش بالایی یک موشک هندی بوده که در ماموریت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد".

سازمان تحقیقات فضایی هند در این باره اظهارنظری نکرده است. هر کشور و نهادی که این شیء را به فضا پرتاب کرده باشد مسئول دفع آن خواهد بود.

بوید می گوید:" فتر سازمان ملل متحد برای امور فضای ماورای جو وجود دارد و آن نهاد معاهده فضای ماورای جو را تنظیم کرده که کشورهای مختلف آن را امضا کرده اند. طبق مفاد آن معاهده هر کشوری که چیزی را به فضا پرتاب کند تا انتها مسئول وضعیت آن خواهد بود".

پلیس استرالیای غربی با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که تجزیه و تخلیل شیمیایی این شیء نشان داده که ایمن است و هیچ خطر فعلی ای از سوی آن متوجه جامعه ساکنان آن منطقه نیست. پیش از این مقام های محلی این شیء را خطرناک ارزیابی کرده و از مردم خواسته بودند از آن دوری کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان