هتک حرمت‌ قرآن برای کاهش اثرگذاری آن در جوامع است


هتک حرمت‌ قرآن برای کاهش اثرگذاری آن در جوامع است

مدیر سابق رادیو قرآن گفت: هتک حرمت‌ قرآن برای کاهش اثرگذاری آن در جوامع و جلوگیری از بیداری مردم جهان است.

احمد ابوالقاسمی مدیر سابق رادیو قرآن در گفتگو با مهر، در خصوص هتک حرمت‌های اخیر صورت گرفته در به ساحت قرآن کریم در اروپا، گفت: هر کجا که دیدید غربی‌ها حساسیتشان بالا رفته است بدانید که ما موفق بوده‌ایم و اینکه این هتک حرمت به قرآن و قرآن سوزی چند بار از اتفاق افتاده است، نشانه همین است.

وی افزود: این حرکت‌هایی که نسبت به ساحت مقدس قرآن در اروپا صورت گرفته است باعث می‌شود تا ما اعتماد به نفسمان بیشتر شود و متوجه باشیم که بر حقیم.

مدیر سابق رادیو قرآن گفت: هتک حرمت قرآن برای کاهش اثرگذاری آن در جوامع و جلوگیری از بیداری مردم جهان است.

این قاری بین المللی قرآن کریم با ذکر یک نمونه تاریخی از حساسیت استعمارگران در کشورهای اسلامی تاکید کرد: در تاریخ آمده است یکی از مقام‌های انگلیسی در کشورهای اسلامی که حضور داشت صدای اذان را می‌شنود و در خصوص آن و احتمالاً خطر داشتنش برای منافع بریتانیا سوالی می‌پرسد. زمانی که مطلع می‌شود که منافع بریتانیا به خطر نمی‌افتد می‌گوید که بگذارید هر چقدر که می‌خواهند اذان بگویند. لذا اگر اکنون آنها دست به اینگونه اقدامات توهین آمیز در خصوص کلام الهی می‌زنند باید بدانیم که شرایط فرق کرده است.

وی ادامه داد: غربی‌ها کارهایی را می‌کنند و بازخورد آن را در افکار عمومی می‌سنجند مانند حرکتی اشتباه که در خصوص سلمان رشدی انجام دادند و زمانی که حکم بسیار کوبنده حضرت امام (ره) را در این خصوص دیدند، عقب‌نشینی کردند. اگر تجمعات در کشورهای اسلامی برای مقابله با این بی‌احترامی صورت بگیرد آنها تا مدت‌ها عقب‌نشینی خواهند کرد.

ابوالقاسمی در ادامه اظهار داشت: البته صرف تجمعات برای تکریم قرآن کافی نیست و ما باید قبول کنیم که نتوانستیم کلام حق را در عرصه جهانی خوب معرفی کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا (ع) در سخنانی فرمودند که اگر مردم خوبی‌های کلام خدا را درک کنند حتماً از ما تبعیت می‌کنند. این نشان می‌دهد که در قرآن آیات روشن و هدایتگر بسیاری وجود دارد اما اگر دنیا هنوز متوجه آنها نشده است، نشان می‌دهد که ما دچار ضعف‌هایی بوده‌ایم و نتوانستیم قرآن را به خوبی برای دنیا تبیین کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی مسلمان نماها تصریح کرد: متأسفانه اسلام هراسی‌ها و نیز برخی ترورهایی که توسط مسلمان نماها صورت گرفته اثر گذار بوده است اما زمانی که شما حساسیت دنیا را برانگیختید بالاخره به سوی قرآن می‌روند و ما ندیدیم کسی را که با سوال و البته نه دشمنی و عناد، به سمت قرآن برود و راضی برنگردد.

این قاری قرآن با ذکر نمونه‌ای تاریخی از مسلمان شدن اروپایی‌ها، بیان داشت: تعداد زیادی از افراد غیر مسلمان را داشتیم که به سمت قرآن رفتند و پاسخ‌های لازم را از آن گرفته‌اند. به عنوان مثال در کشور سوئیس در حدود سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مصوبه‌ای را در دولت این کشور تصویب کردند که مساجد در سوئیس می‌تواند فعالیتشان را بیشتر کنند. یهودیان این کشور به خیابان رفته و با فشارهایی که آوردند مانع این اقدام دولت آن کشور شدند. در همین خصوص یکی از مردم سوئیس که تکنسین هواپیما بود تعریف می‌کرد که من برایم سوال پیش آمد که قرآن چه می‌گوید، لذا به سمت این کتاب رفتم تا از آن هزاران اشکال، غلط، حرف ناصواب و ایراد بگیرم، اما زمانی که یک سوم این کتاب را خوانده بودم، مسلمان شدم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان