اصلاح طلبان به میدان بیایند


اصلاح طلبان به میدان بیایند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: صدا و سیما باید بی طرفی خود را در انتخابات نشان دهد و به جریانات مختلف سیاسی فرصت دهد تا انتقادات خود را بیان کنند و باید تلاش کند به هیچ سمتی متمایل نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در برنامه صف اول که با محوریت رقابت در انتخابات، از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به دو مرحله‌ای شدن ثبت نام متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون از جهت اینکه وقت بیشتری برای بررسی صلاحیت نمایندگان صرف می‌شود دارای مزیت است ولی از این نظر که به صورت ناگهانی و در فاصله چند روز مانده به پیش ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شد، برای جریان‌های بزرگ، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و از این نظر نگرانم که برخی جریان‌ها نتوانند برای حضور در انتخابات برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

وی با اشاره مزیت‌های رقابت در انتخابات گفت: یکی از علت‌های جذابیت انتخابات، رقابت است و افتخار این است که بتوان در حضور رقبای قدر، به پیروزی رسید؛ در میدان بدون رقابت، پیروزی معنایی ندارد.

باهنر درباره نقش صدا و سیما در انتخابات گفت: صدا و سیما باید بی طرفی خود را در انتخابات نشان دهد و به جریانات مختلف سیاسی فرصت دهد تا انتقادات خود را بیان کنند و باید تلاش کند به هیچ سمتی متمایل نشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در انتخابات پیش‌رو میزان مشارکت، بر نوع انتخابات ارجحیت دارد، عنوان کرد: عده‌ای در جریان‌های سیاسی از هر دو طرف چپ و راست، خواهان مشارکت حداقلی در انتخابات هستند اما باید توجه داشت که مشارکت حداکثری در انتخابات نماد اقتدار و انسجام یک کشور و جامعه است.

وی در ادامه درباره تنش‌های بین مجلس در ادوار مختلف با دولت‌های هم دوره خود گفت: با توجه به سابقه‌ای که در مجلس دارم می‌گویم نزدیک به ۸۵ درصد تصمیمات مجلس، غیر سیاسی و غیر جناحی است و هیچ ربطی به جریان موجود در مجلس و دولت ندارد.

باهنر از فعالان سیاسی و افراد متخصص درخواست کرد که برای پیش ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی اقدام کنند و این فرصت را از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه قصد ثبت نام در انتخابات مجلس را ندارد، افزود: هر کسی سابقه ماندگاری بیشتر و تجربه بیشتری در مجلس و سایر ارکان مدیریتی کشور دارد، در مجلس بهتر می‌تواند مسائل را درک کند و تصمیم بگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان از رقبای خود در جریان اصلاحات خواست تا برای ایجاد رقابت انتخاباتی پرشور و جذاب، برای حضور در آن اقدام و نام نویسی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی