حضور گسترده مردم پایتخت در مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر


 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

مردم تهران از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در مهمونی ۱۰ کیلومتری حضور گسترده ای داشتند، تا بزرگترین عید مسلمانان را جشن بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، جشن بزرگ مردم تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به مناسبت عید غدیر امروز از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی انجام شد.

این جشن، یک رویداد جمعی است که به همت گروه‌های مردمی و برخی از نهادها و دستگاهها برگزار شد، اما میزبان اصلی این جشن بزرگ مردم بودند و هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود در طول این مسیر موکب‌هایی را با اجرای برنامه های متنوع و شاد برپا کردند. به گفته دبیر ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری»، در این جشن بزرگ ۲۳۰۰ موکب ثبت نام کرده بودند.

یکی از ویژگی‌های این برنامه حضور خانوادگی مردم تهران بود که پدران و مادران تهرانی دست فرزندان خود را گرفتند و در جای جای مسیر مهمونی۱۰ کیلومتری غدیر حضور یافتند.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

از حدود ساعت ۱۷ محدوده خیابان های برگزاری این جشن بزرگ جمعیت موج می زد و مسیر مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر میعادگاه عاشقان مولا علی(ع) شد. مقابل موکب‌های پذیرایی و خدماتی برپا شده، مملو از جمعیت بود و برخی از موکب نیز با اطعام مردم سعی داشتند که در سنت ترویج اطعام غدیر سهیم باشند.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

علاوه بر موکب های پذیرایی، غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی نیز در مسیرمهمونی ۱۰ کیلومتری فعالیت می نمودند، یکی از این غرفه ها که توسط دفتر تبلیغات اسلامی در چهارراه ولیعصر(عج) برپا شده است با استقبال شرکت کنندگان در این جشن بزرگ روبرو بود، به گفته حجت الاسلام حمیدرضا رمضانی، مسئول غرفه دفتر تبلیغات اسلامی در مهمونی ۱۰ کیلومتری از ساعات اولیه برگزاری این جشن بزرگ شاهد حضور مردم در این غرفه بودیم.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

وی افزود: این غرفه در مهمونی۱۰ کیلومتری در غرفه های متفاوتی در محورهای مشاوره کودکان، مشاوره مذهبی و فعالیت های فرهنگی و مسابقات نقاشی فعالیت می کرد.

برخی از موکب ها نیز با اجرای برنامه های شاد و طنز سعی داشتند،روز ماندگاری را برای مردم رقم بزنند،برخی از موکب ها نیز در این مهمانی در ابتکاری جالب بازی‌های بومی و محلی را به بچه‌ها معرفی می‌کردند.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

ارایه خدمات فرهنگی و آموزشی و خانواده و کودکانه، توزیع هدایا و بسته‌های محتوایی و پزشکی ـ درمانی، ویزیت رایگان مردم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده در مهمونی۱۰ کیلومتری غدیر بود. از صحنه های بسیاری جالب در مهمونی بزرگ غدیر، توزیع شربت و شیرینی و بستنی توسط کودکان بود.

اهالی مساجد نیز حضور فعالی در برگزاری هرچه باشکوه تراین مهمونی بزرگ در روز عید غدیر داشتند. یکی از این موکب ها، موکب مسجد علی بن ابیطالب(ع) تهران در خیابان انقلاب بود، مصطفی اصلانی، از فعالین این مسجد با اشاره به اینکه در این موکب به صورت خودجوش خدمات فرهنگی و پذیرایی به مردم ارایه می شود، گفت: دوتن هندوانه در مراسم جشن مهمونی غدیر میان مردم توزیع می شود،ضمن اینکه فعالین مسجد اقدام به دوخت و تهیه عروسک برای اهدا به کودکان نیامند کردند.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

وی افزود: اجرای سرود، مولودی خوانی، پخش کلیپ و توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی از جمله اقدامات این موکب در این مهمونی بوده است.


 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

در این جشن خیابانی ۴ استیج بزرگ در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی و انقلاب و میدان آزادی برپا شد و ۶۰ استیج نیز در مسیر «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به خدمات دهی فرهنگی متنوع و شاد اقدام کردند.همچنین مجموعه های فرهنگی در مسیرمهمونی غدیر اقدام به جانمایی محل استراحت برای میهمانان دراین مراسم نمودند.

با خنک تر شدن هوا جمعیت حاضر در این مسیر افزایش پیدا کرد جمعیتی که به عشق امیرالمومنین(ع) و برای جشن گرفتن بزرگترین عید مسلمانان در این مراسم حاضر شده بودند. یکی از جلوه های زیبایی این جشن اجرای سرود و همخوانی کودکان بود، در موکب محبان المهدی(عج) کودکان اقدام به اجرای سرود «جان نجف» کردند که مردم حضور یافته در مقابل این موکب، سرود را با کودکان زمزمه می نمودند.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

در جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر سال گذشته پویشی که با استقبال مواجه شد،هدیه اسباب بازی بود که قریب به ۲۰ هزار اسباب بازی جمع آوری و بسته بندی شد و در اختیار کودکان مناطق محروم قرار گرفت. امسال نیز همان پویش پابرجا بود و کودکان حاضر در این مراسم اسباب‌بازی‌های خود را آورده اند تا در قالب این پویش به دست کودکان نیازمند و محروم برسانند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی فرماندهان دفاع مقدس نیز در مسیر مهمونی غدیر مورد توجه قرار گرفته بود، یکی از موکب هایی که در این جشن بزرگ سعی در معرفی سیره شهدا داشت، موکب خادم الشهدای گمنام بود، که به گفته مسئول این موکب، این موکب به صورت مردمی و جهادی در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر حضور یافته است و اقدام به ثبت نام برای خادمی شهدا نموده است.

مسیرِ این مهمانیِ ۱۰ کیلومتری آنقدر جذاب و پر از انرژی بود، که هر گوشه و هر قدمش در ذهنِ آدمی باقی می‌ماند. عاشقانِ ولایت به این مهمانی آمدند تا روز عید غدیر خُم را جشن بگیرند. جشنی به وسعت خیابانی ۱۰ کیلومتری و با جمعیتی میلیونی.

 حضور گسترده مردم پایتخت در  مهمونی 10 کیلومتری غدیر+ تصاویر

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی