پرونده های مُسن و معوق سمنان در اولویت رسیدگی قضایی قرار گیرد


پرونده های مُسن و معوق سمنان در اولویت رسیدگی قضایی قرار گیرد

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برنامه عملیاتی سال جاری دستگاه قضای استان ناظر بر مدیریت هدفمند و هوشمندانه، گفت: پرونده‌های مُسن و معوق در اولویت رسیدگی قضایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمدجعفر عبدالهی در جلسه شورای برنامه‌ریزی دستگاه قضائی سمنان بیان کرد: برنامه عملیاتی سال جاری ناظر بر مدیریت هدفمند و هوشمندانه خدمت به مردم است و در جایگاهی که منافع شهروندان مطرح باشد، دستگاه قضائی با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی دارای عناوین و سرفصل‌های متعددی است که برای هریک از بخش‌های دستگاه قضائی وظایفی را مترتب کرده و ملاک عمل نتیجه محور و مثمر ثمر بودن است از سوی دیگر مراجعان به دستگاه قضائی انتظار دارند پرونده‌ها با سرعت، صحت، دقت و البته با دقت در رسیدگی، منجر به دست‌یابی حقوق قانونی آنان شود.

رئیس دادگستری استان سمنان بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قضائی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود، لازمه عدم بروز این اتفاق، تلاش و اهتمام تمامی شعب استان برای کاهش موجودی در رسیدگی به جمیع پرونده‌ها و البته این قبیل پرونده‌ها است.

عبدالهی با بیان اینکه با پیش بینی کاهش پرونده‌های مُسن و معوق برای هر حوزه قضائی، امید است از وقوع تضییع حقوق مراجعین جلوگیری شود، افزود: وقتی اراده دستگاه قضائی به اجرای سیاست‌های مردم محور است، تمامی ارکان موظف به اجرای مصادیق آن هستند تا با گره گشایی هدفمند و اولویت بندی پرونده‌ها، منافع عامه به دست آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشرفت بزرگ Ray Tracing در کارت‌های گرافیک AMD RDNA4