یاد و خاطره عاشورا در شعارهای سپاه امام زمان(عج) موج می‌زند/ اولویت در مناسبت‌های مهدوی با زیارت سیدالشهداء(ع) است


یاد و خاطره عاشورا در شعارهای سپاه امام زمان(عج) موج می‌زند/ اولویت در مناسبت‌های مهدوی با زیارت سیدالشهداء(ع) است

حجت‌الاسلام فوادیان با بیان اینکه در شعار‌های سپاه امام مهدی(عج) یاد و خاطره امام حسین(ع) و عاشورای‌ ایشان مشهود است، گفت: علاوه بر این، مناسبت‌های مهدوی با سیدالشهداء(ع) گره خورده چنان که افضل اعمال شب نیمه شعبان زیارت ایشان است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت ایام محرم حسینی، در سلسله گفتگو‌هایی با حجت‌الاسلام «محمدرضا فوادیان»، کارشناس مهدوی، دبیر علمی‌اندیشکه مهدویت و صاحب آثاری همچون «از حسین(ع) تا مهدی(عج)» به بررسی پیوند عاشورای سیدالشهداء(ع) با ظهور امام زمان(ع) می‌پردازیم که در ادامه شماره هشتم آن را می‌خوانید:

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه بنابر تصریح روایات در شعار‌های سپاه امام مهدی(عج) یاد و خاطره امام حسین(ع) و عاشورای‌ ایشان مشهود است، اظهار کرد: در یکی از زیارات جامعه در قسمت سلام به حضرت مهدی(عج) می‌خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْعَالِمِ، الْغَائِبِ عَنِ الْأَبْصَارِ، وَ الْحَاضِرِ فِی الْأَمْصَارِ، وَ الْغَائِبِ عَنِ الْعُیُونِ، الْحَاضِرِ فِی الْأَفْکَارِ، بَقِیَّةِ الْأَخْیَارِ، الْوَارِثِ ذَا الْفَقَارِ، الَّذِی یَظْهَرُ فِی بَیْتِ اللَّهِ ذِی الْأَسْتَارِ، وَ یُنَادِی بِشِعَارِ یَا لَثَارَاتِ الْحُسَیْنِ، أَنَا الطَّالِبُ بِالْأَوْتَارِ، أَنَا قَاصِمُ کُلِّ جَبَّارٍ؛ سلام و درود بر امامی که از دیده‌ها پنهان است و در شهر‌ها حاضر، آن که از دیده‌ها نهان است و در دل‌ها حاضر، باقی ماندة اخیار و خوبان، و وارث شمشیر ذوالفقار، آن بزرگواری که در بیت الله الحرام ـ که دارای پرده‌ها است ـ ظاهر می‌شود و به شعار «یالثارات الحسین» ندا می‌کند و می‌فرماید: منم مطالبه کننده خون‌های به ناحق ریخته؛ منم شکنندة هر ستمگر جفا پیشه».

دبیر علمی ‌اندیشکده مهدویت ادامه داد: مرحوم حاجی نوری از کتاب غیبت فضل بن شاذان نقل کرده: «به درستی که شعار یاوران مهدی‌(عج) یا لثارات الحسین(ع) است»(نجم الثاقب، ص ۴۶۹)؛ امام صادق(ع) نیز می‌فرماید: «شعار یاران حضرت مهدی(ع) یا لثارات الحسین (ای خونخواهان حسین (ع)) است» (مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۱۴ ب۴۷)

یاد بقیة‌الله(عج) در میلاد اباعبدالله(ع)

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه از دیگر عوامل پیونددهنده عاشورا با ظهور یادکردن از امام مهدی(ع) در مناسبت‌های مرتبط با حضرت سیدالشهداء(ع) است، گفت: ازجمله آن یاد کردن از حضرت مهدی(عج) در میلاد امام حسین(ع) است، در توقیع مبارک امام حسن عسکری(ع) برای قاسم بن علاء همدانی آمده است: در روز تولد امام حسین(ع) این دعا را بخوان: : «اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم الموعود بشهادته قبل استهلاله و ولادته بکته السماءُ و من فی‌ها و الارض و مَن علی‌ها … المعوّض من قتله ان الائمة من نسله و الشّفاء فی تربته و الفوز معه فی أوبته و الأوصیاء من عترته بعد قائمهم و غیبته؛ خداوندا! من تو را به مقام مولود این روز می‌خوانم. او که پیش از آن که به دنیا چشم بگشاید و قبل از آن که تولد یابد، وعده و خبر شهادتش داده شد. آسمان و هر کس در آن بود و زمین و هر کس بر روی آن بود، بر او گریه کرد…. او که در عوض شهادت او، ائمه از نسل او شدند و شفا در تربت او قرار داده شد، فوز و رستگاری با او، در روز رجوع و بازگشت او و بازگشت اوصیاء از خاندان او، بعد از قائم آنان و سپری شدن غیبت او می‌باشد». (مفاتیح الجنان، اعمال روز سوم شعبان).

پیوند عاشورا و ظهور در لوح حضرت فاطمه(س)

وی ادامه داد: علاوه بر این، در لوحی که به نام مقدس حضرت فاطمه(س) معروف است، ارتباط محکم و راستینی بین امام حسین(ع) و حضرت حجت (عج) وجود دارد. این لوح به مناسبت تولّد امام حسین(ع) توسط جبرئیل‌امین به رسم چشم روشنی از طرف خداوند به پیامبر(ص) هدیه شد. رسول خداص(ع) پس از مطالعه این لوح فرمودند: «سزاوار نیست که این چشم روشنی به شخصی غیر از فاطمه زهر(س) سپرده شود». در این لوح وقتی به نام مقدس امام حسین(ع) می‌رسد، تصریح می‌شود: «... جعلت کلمتی التامّة معه و حجتی البالغة عنده …؛ کلمة تامه و حجت بالغة خود (امام زمان) را با حسین و نزد او قرار دادم».

افضل اعمال شب نیمه شعبان ...

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: علاوه بر این در شب نیمه شعبان، سالروز ولادت امام زمان(عج) نیز بر یاد امام حسین(ع) تأکید شده است چنان که افضل اعمال این شب که پس از شب‌های قدر از لیالی باعظمت است زیارت امام حسین(ع) است، شیخ عباس قمی(ره) در مفاتیح الجنان می‌نویسد: با فضیلت‌ترین اعمال شب نیمه شعبان ـ که باعث آمرزش گناهان است ـ زیارت امام حسین(ع) می‌باشد. هر که می‌خواهد، روح صد و بیست و چهار هزار پیامبر با او مصافحه کند، امام حسین‌(ع) را زیارت کند. اقل زیارت آن حضرت(ع) آن است که به بالای بامی رود و به سمت راست و چپ نگاه کند، سپس سر به جانب آسمان بلند کند و حضرت(ع) را با این کلمات زیارت کند: «السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمة الله و برکاته».

وی در پایان خاطرنشان کرد: محدث قمی همچنین در قسمت «زیارات» می‌نویسد: احادیث بسیاری در فضیلت زیارت امام حسین(ع) در نیمة شعبان وارد شده چنان که از امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) نقل است که فرمودند: هر که بخواهد با او صد و بیست و چهار هزار پیامبر، مصافحه کنند، زیارت کند قبر ابی عبدالله الحسین(ع) را در نیمة شعبان. به درستی که ملائکه و ارواح پیامبران، رخصت می‌طلبند و به زیارت آن حضرت(ع) می‌آیند. پس خوشا به حال آن که مصافحه کند با‌ایشان، و‌ایشان مصافحه کنند با او. پنج پیامبر اولوالعزم (نوح، ابراهیم، موسی، عیسی(ع) و محمد(ص)) نیز با‌ ایشان‌اند».

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه