مساجد در جامعه اسلامی فعال و پویا باشند/صنعت دفاعی عامل بازدارنده توطئه دشمنان است


مساجد در جامعه اسلامی فعال و پویا باشند/صنعت دفاعی عامل بازدارنده توطئه دشمنان است

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود مسجد در شهر یاسوج، گفت: مساجد در جامعه اسلامی باید فعال و پویا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۷ مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد : پروردگار یکتا انسان ها را خلق کرده و تمام نیاز مندی های ما را بر طرف می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند وقتی فرمانی می دهد ما باید فرمان پروردگار یکتا را اجرا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خداوند به ما فرمان داده به نماز خواندن، روزه گرفتن و پرهیز از کارهای حرام مثل شراب خوردن و کسب روزی حلال، پس همه باید فرامین پروردگار را اجرا کنیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه همه فرامین الهی در راستای به سعادت رساندن انسان است، افزود: ما طعم مرگ را خواهیم چشید پس چگونه مردن مهم است، جهنمی هستیم یا بهشتی، پس باید کاری کنیم که راه سعادت را بپیماییم.

خطیب جمعه یاسوج گفت: خواندن نماز زحمت زیادی ندارد، اما کسانی که نماز نمی خوانند، افرادی که بی حجابی را ترویج می کنند چه چیزی گیرشان می آید.

وی عنوان کرد: انسان اگر راه سعادت را درست تشیخص دهد و حلال و حرام کند و دستورات الهی را انجام دهد آن وقت فرق بین انسان و حیوان مشخص می شود.

آیت الله حسینی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج بیان کرد: هر کسی می خواهد راه سعادت را برود باید به دستورات الهی توجه و آنها را اجرا کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به روز جهانی مسجد اشاره و با بیان اینکه مقدس ترین نقطه جهان مساجد هستند، گفت:پیامبر گرامی اسلام (ص)بعد از هجرت نخستین کاری که انجام داد اقدام به احداث مسجد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در همان مدینه حکومت را در مسجد مدیریت می کرد، ادامه داد: مساجد در جامعه اسلامی باید فعال و پویا باشند و افرادی که در مساجد هستند باید توجه کنند که مساجد پویای لازم را داشته باشند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم که در اطراف مساجد چه آسیب های اجتماعی وجود دارد، افزود: متاسفانه در مرکز استان مراکز فرهنگی زیادی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ادامه داد: بسیاری از محله های یاسوج مسجد ندارند که این موضوع جای تاسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی ها زمین های زیادی دارند اما به فکر عالم قبر و عالم قیامت خود نیستند، اگر به فکر آخرت نیستید، حداقل برای دنیا خود هم که شده وقف کنید.

آیت الله حسینی اظهار کرد:کسانی فقط برای مراسم سوگواری برای فرد متوفی به مسجد می روند، در حالی که همه باید با مسجد خود را وفق دهند و ارتباط با مسجد را حفظ کنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد صنعت دفاعی را مهم ترین عامل بازدارنده در برابر دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن می داند اگر اشتباهی از او سر بزند، ایران اسلامی با قدرت پاسخ می دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی