دولت تورم را کاهش داد/ وحدت میان قوا از توفیقات دولت است


دولت تورم را کاهش داد/ وحدت میان قوا از توفیقات دولت است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت توانست تورم ۶۰ درصدی را به زیر ۴۰ درصد برساند و همچنین حمایت از اقشار ضعیف را در دستور کار خود قرار داده است.

محمد کاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد دولت گفت: دولت قبل با اینکه می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل کند، اما نکرد اما دولت فعلی نه تنها مشکلات را توجیه نکرد، بلکه آنان را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت همگرایی و وحدت خوبی را به وجود آورده است، اظهار داشت: دولت رئیسی توفیقاتی زیادی را به دست آورده است که از جمله این توفیقات وحدت میان قوا است و ما شاهد کمترین میزان تنش در این دوره از کار دولت هستیم. همچنین ما شاهد همکاری و همیاری و نشست‌های پی در پی سران قوا هستیم که باعث حل شدن بسیاری از مشکلات کشور شده است.

انبارلویی افزود: در نشست‌های سران قوا بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل شد. در زمینه اقتصاد هم دولت توانست تورم ۶۰ درصدی را به زیر ۴۰ درصد برساند و همچنین حمایت از اقشار ضعیف را در دستور کار خود قرار داد و کارنامه موفقی در این زمینه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: در دولت قبل حل همه مشکلات اقتصادی کشور را در تحکیم روابط با آمریکا و سه کشور اروپایی می‌دانستند و آن دولت به سمت توافق با آمریکا و سه کشور اروپایی رفت که نتیجه آن پیمان برجام شد، اما متأسفانه آمریکا و اروپا بدعهدی کردند و ما را تحریم هم کردند. اما دولت جدید با فرض اینکه چنین مسئله‌ای وجود ندارد و امکان اعتماد وجود ندارد، گفت گزینه بهتر این است که به توان داخلی خود متکی شویم و روابط خود را با سایر کشورها را بهبود ببخشیم.

وی گفت: در دولت گذشته یک اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفت، اما در این دولت این اجماع شکسته شد و ایران موفق شد یک جانبه گرایی آمریکا و غرب را شکست دهد و ما الان در دوران چندجانبه‌گرایی هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عضویت ایران در شانگهای و بریکس تصویر جدیدی از تقسیم قدرت در جهان ارائه داد و قدرت ایران به تمام جهانیان نشان داده شد و ما توانستیم از طریق این پیمان‌ها بسیاری از تحریم‌ها را دور بزنیم. در شرایطی که در جنگ اوکراین ۷۰ درصد دانه‌های روغنی و ۳۰ درصد کالاهای اساسی و غلات در این منطقه توزیع شد و تورم جهانی در زمینه کالاهای اساسی داشتیم، دولت توانست تحریم‌ها را دور بزند و کالاهای اساسی را تأمین کند.

وی گفت: ما در بُعد اقتصادی سرمایه گذاری‌های زیادی در حوزه نفت، پتروشیمی، آب و انرژی داشتیم. دولت ارزان‌ترین سوخت در جهان را برای مردم فراهم می‌کند، در حالی که در بقیه کشورها هر ساله هزاران نفر به دلیل نبود سوخت و شدت سرما جان خود را از دست می‌دهند. دولت توانسته شرایط داخلی را بهبود ببخشد و توفیقات زیادی در زمینه‌های مختلف حاصل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)