جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای نظام سلطه است


جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای نظام سلطه است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جامعه معتقد به ارزش‌های الهی دارای هدف است، گفت: جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه ۹ شهریور ماه) در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر کشور طی سخنانی، گفت: یاد شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی، شهدای اهل سنت، شهدای شیعه از استان‌های مختلف همچنین شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم حرم، شهدای خدمت و همه کسانی که برای عزت این کشور تلاش کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: برای بنده و همکارانم حضور در این نشست باشکوه و نشستن پای سخن عزیزانی که سخن دین، مردم و مشکلات جای جای کشور را مطرح می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور تاکید کرد: جامعه معتقد به خداوند، پیغمبر و معاد و ارزش‌های الهی دارای مقصد و هدف است.

وی ادامه داد: جامعه متشکل، منسجم و متحد است که به طرف یک مقصد روشن و هدفدار حرکت می‌کند. این اولین ویژگی و شاخص امت است که دارای هدف است و دومین شاخص امت این است که همیشه در حال حرکت است و هیچ زمانی ایستایی و توقف در حرکت آن وجود ندارد و همواره پویا است.

رئیسی بیان کرد: وجه مشترک همه ما این است که به عزت منافع ملی کشور و محل مشکلات بیاندیشیم.

وی ادامه داد: یک جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است و این بزرگترین مانع برای سلطه‌گران است.

رئیسی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم که دو بلوک قدرت در جهان شکل گرفت و بعد از فروپاشی شوروی، نظام سلطه تنها مانع مقابل خود را مسلمان متحد می‌داند.

رئیس جمهور تاکید کرد: استکبار با ایجاد مانع در برابر مسلمانان و تبلیغ در رسانه‌ها و امپراتوری خبری خود و همین‌طور شکل دادن گروه‌های تکفیری برای ایجاد خونریزی میان مسلمانان و نیز با توهین به مقدسات به خصوص نبی مکرم اسلام و توهین و اهانت به کتاب آسمانی و سعادت بشر قرآن کریم، اقداماتی انجام داد تا به مقابله با مسلمانان برخیزد.

وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: تشکیل گروه‌های تکفیری، اختلاف افکنی، عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی همه کارهایی است که آنها برای مقابله با مسلمانان انجام می‌دهند و امروز وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است و این یک تاکتیک نیست بلکه راهبرد است.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت امت اسلامی در هر کجای عالم که وجود دارد در گرو وحدت و انسجام مسلمانان است. معنایش آن است که هر کس با قلم و بیانش در جهت ایجاد وحدت و این راهبرد که یک نیاز جدیست قدم بردارد.

قوه اجرایی کشور اذعان داشت: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر در حال رقم خوردن است و این ائتلاف‌ها و قدرت‌های نوظهور مانند شانگهای و بریکس و سایر ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مقابل یک جانبه گرایی آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه شرایط به نفع گروه‌های مقاومت در منطقه در حال شکل گیری است، اظهار داشت: شرایط امروز فلسطین و دیروز فلسطین را ببینید که چگونه جریان مقاومت جریان پیروز این میدان است و آنها که تا دیروز سخن از سازش می‌گفتند، دیگر این سخن را بر زبان نمی‌آوردند و دیگر سخن از سازش و تسلیم در ادبیات فلسطینی‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه بیان داشت: تا دیروز صحبت حمله به ایران بود اما دیگر تعدی به ایران از ادبیات مستکبرین محو شده است چون ایران امروز با ایران دیروز متفاوت است چون تولید قدرت شده است و ایران امروز ایرانی قدرتمند است.

وی‌ادامه داد: آنکه در ایران تولید قدرت کرده است تلاش مردان و زنان و شهدا این کشور به خصوص ۱۵ هزار شهید اهل سنت است. همچنین تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی و نیز حضور مردم در شهرهای مختلف در مراسم‌های مختلف ۲۲ بهمن روز قدس و نماز جمعه است که ایجاد قدرت کرده است.

رئیسی با اشاره به راهپیمایی اربعین تصریح کرد: می‌بینید که این روزها مردم مختلف شیعه سنی و مسیحی به عشق اباعبدالله (ع) در راهپیمایی اربعین گام بر می‌دارند و حضور می‌یابند.

رئیس قوه اجرایی تاکید کرد: در کشور ما چه سنی و چه شیعه ظرفیت‌های مختلفی را داشته و آن را بروز داده‌اند و امروز چهره شهرهای استان‌های ما در سراسر کشور و از جمله در مناطق سنی نشین را مشاهده می‌کنید که نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده و تغییر یافته است.

وی ادامه داد: باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم و نسبت به آنچه که انجام نشده دست به دست هم خواهیم داد و تلاش می‌کنیم تا مشکلات رفع شود زیرا اولویت دولت رفع محرومیت از مناطق مختلف از جمله مناطق مرزی است و آن را خدمت رهبری نیز عرض کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان