دستگاه‌ها در خدمت به زائران امام رضا (ع) اهتمام داشته باشند


دستگاه‌ها در خدمت به زائران امام رضا (ع) اهتمام داشته باشند

جلسه کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه ملی زیارت با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بر لزوم تلاش مجدانه و اهتمام ویژه تمامی دستگاه‌های ذیربط برای تجهیز امکانات و تدارکات جهت خدمت به زائران حرم حضرت رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه امسال دهه پایانی ماه صفر و پیک سفرهای زیارتی به مشهد مقدس با تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها مصادف شده و از سوی دیگر با محدودیت‌های کرونایی نیز مواجه نیستیم، پیش بینی می‌شود جمعیت زوار امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر نسبت به چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد که لازم است همه ظرفیت‌ها و امکانات برای پذیرایی و میزبانی از زائران بسیج شود.

مخبر تصریح کرد: برنامه ریزی و مدیریت ایام پایانی ماه صفر باید به نحوی باشد که کاستی‌ها و نواقص سال‌های گذشته به حداقل ممکن کاهش یابد و خدماتی نظیر حمل و نقل، اسکان زوار، بهداشت و درمان و برنامه‌های فرهنگی نسبت به گذشته ارتقا یابد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین وزیر راه و شهرسازی را مکلف کرد برنامه ریزی دقیقی برای تأمین ناوگان حمل و نقل زائرین امام رضا (ع) انجام دهد و اتوبوس‌های اعزامی به عراق را پس از پایان مراسم اربعین حسینی و بازگشت به کشور، در خدمت زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر قرار دهد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از مصوبات گذشته و اقدامات انجام شده در راستای آماده سازی مشهد مقدس و حرم رضوی برای میزبانی از زائران ارائه و پیشنهاداتی را نیز برای ارتقا خدمات و کیفیت پذیرایی از زوار امام رضا (ع) مطرح کرد.

همچنین وزیر بهداشت نیز از آماده باش کامل بیمارستانها و مراکز درمانی مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی برای ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: واکسیناسیون اتباع، برپایی ایستگاههای سلامت و موکب‌های بهداشتی و درمانی، ایجاد بیمارستان صحرایی، آماده باش اورژانس و داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری از جمله اقداماتی است که برای دهه پایانی ماه صفر در مشهد مقدس پیش بینی شده است.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، برخی موانع پیش روی مصوبات گذشته کارگروه ملی زیارت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت رفع این موانع اتخاذ شد.

در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص پیشنهادات دبیرخانه کارگروه، تصمیماتی در جهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های پیرامونی حرم نظیر احداث پارکینگ، تکمیل خدمات شهری و ارتقا خدمات حمل و نقل در مشهد مقدس اتخاذ شد.

گفتنی است معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به عنوان نماینده دولت در پیگیری، نظارت و تشکیل قرارگاه، مأموریت یافت تا در این ایام همیار استانداری خراسان رضوی و آستان قدس باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق