نعوظ آلت تناسلی هنگام خواب و ارتباط آن با شکستگی آلت


80% موارد نعوظ شبانه آلت تناسلی در مرحله REM خواب (حرکات سریع چشم‌ها) رخ می‌دهد.

نعوظ آلت تناسلی هنگام خواب و ارتباط آن با شکستگی آلت

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یکی از سوالاتی که برای مردان و به ویژه جوانان مطرح است نعوظ یا بلند شدن آلت تناسلی هنگام خواب (Nocturnal Penile Tumescence) یا NPT است. در برخی موارد این حالت باعث نگرانی افراد می‌شود و برخی نیز آن را غیر طبیعی تلقی می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:اما نکته مهم اینجاست که این فرآیند نه تنها طبیعی است بلکه نشانه سلامت سیستم نعوظی و توانایی جنسی می‌باشد و در کسانی که با شکایت ناتوانی جنسی مراجعه می‌نمایند یکی از نخستین پرسش‌ها در مورد همین مساله است. این فرآیند برای نخستین بار در سال 1940 و در شیرخواران توضیح داده شد و در سالهای بعد جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

مدت زمان نعوظ در خواب در سنین مختلف

80% موارد نعوظ شبانه آلت تناسلی در مرحله REM خواب (حرکات سریع چشم‌ها) رخ می‌دهد. حداکثر زمان نعوظ حین خواب در حوالی سن بلوغ قرار دارد که آلت تناسلی در حدود 20% مدت زمان خواب در حالت نعوظ قرار دارد. در دهه دوم زندگی میانگین این میزان به حدود 38 دقیقه می‌رسد و در بزرگسالی این عدد به 27 دقیقه کاهش می‌یابد. در کسانی که با شکایت ناتوانی جنسی مراجعه می‌نمایند.

بررسی این فرآیند با روشهای مختلفی انجام می‌گردد که در آنها تعداد دفعات سفت شدن آلت تناسلی و مدت زمان و شدت سفتی در هر بار اندازه گیری می‌شود. تعداد دفعات سفتی آلت معمولا 3 تا 6 بار در 8 ساعت و میانگین زمان آنها حدود 10 تا 15 دقیقه است و در هر بار نیز شدت سفتی آلت باید بیش از 70% باشد.

ارتباط نعوظ باشکستگی آلت تناسلی

یک نعوظ کامل نشانه سالم بودن محور عصبی عروقی می‌باشد و در نتیجه علت ناتوانی جنسی می‌تواند عصبی یا روحی و روانی باشد. نکته جالب در این میان که باید به آن توجه ویژه داشت ارتباط نعوظ هنگام خواب با شکستگی آلت است زیرا در بسیاری از نوجوانان یا جوانان که صبح‌ها هنگام برخاستن از خواب آلت آنها بلند شده است به علت شرم و حیا از والدین و دیگران تا زمان برطرف نشدن این حالت از بستر خارج نمی‌شوند.

برخی نیز با دست اقدام به خم نمودن آن می‌کنند که این حالت می‌تواند موجب شکستگی آلت تناسلی گردد در بعضی موارد نیز هنگام غلتیدن فرد هنگام خواب، آلت بلند شده زیر بدن وی گیر کرده و در اثر فشار وزن بر روی آن شکستگی آلت رخ می‌دهد.

درمان شکستگی آلت تناسلی

لازم به یادآوریست که درمان شکستگی آلت تناسلی، عمل جراحی در اولین فرصت است زیرا می‌تواند باعث ناتوانی جنسی یا کجی آلت در آینده گردد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک