آماده ایفای نقش موثر در جلوگیری ازتغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم


آماده ایفای نقش موثر در جلوگیری ازتغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر ارمنستان بر آمادگی کشورمان به عنوان همسایه‌ای قدرتمند، برای ایفای نقش مؤثر در جلوگیری از درگیری جدید و هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در پاسخ به تماس آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، در واکنش به گزارش وی از آخرین تحولات منطقه قفقاز، ضمن اعلام مجدد مخالفت جدی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تشنج و نیز تغییر در مرزهای تاریخی منطقه، بر آمادگی کشورمان به عنوان همسایه‌ای قدرتمند، برای ایفای نقش مؤثر در جلوگیری از درگیری جدید و هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه تاکید کرد.

رئیسی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه گفت: معتقدیم مسائل منطقه باید با گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شده و به طور جدی مخالف باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه قفقاز هستیم. ایران آمادگی دارد نقش خود را برای کمک به حل و فصل مسائل از طریق گفتگوهای دیپلماتیک ایفا نماید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی، از گزارش نخست وزیر ارمنستان درباره روند مطلوب پیشرفت همکاری‌های اقتصادی و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی و آمادگی کشورمان را برای گسترش بیش از پیش تعاملات اقتصادی و تجاری و تسریع در اجرای توافقات با ارمنستان اعلام کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ارائه گزارشی مفصل از آخرین تحولات منطقه قفقاز جنوبی و نیز تحولات میدانی در قفقاز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مؤثر و سازنده‌ای در برقراری، حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه داشته است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و نیز اقدامات انجام شده برای تسریع در اجرای توافقات به دست آمده در سفر سال گذشته وی به تهران ارائه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان