بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی آغاز شد


بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی آغاز شد

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از شروع این دوره از جشنواره مذکور با شعار «با قصه لبخند بسازیم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوستر و فراخوان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با حضور فعالان عرصه کودک و نوجوان و قصه‌گویی، نویسندگان و مدیران ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اصحاب رسانه به‌صورت رسمی رونمایی شد.

در این‌مراسم که با اجرای قصه‌گویی و پخش سرود قصه‌گویی همراه بود، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن تشریح ابعاد و جزئیات این جشنواره به موضوع‌های فراخوان اشاره کرد و گفت: قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های کسب‌وکار و کارآفرینی، قصه‌های نامداران و اسطوره‌ها و قصه‌های آزاد از موضوع‌های جشنواره هستند و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این موضوعات در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

فلاح قصه‌های کسب‌وکار و همین‌طور نامداران را از مزیت‌های جدی این دوره از جشنواره دانست و گفت: قصه‌گویان در این دوره می‌توانند با استفاده از ظرفیت قصه به روایت زندگی کارآفرینان و یا معرفی مشاغل، صنایع و محصولات ایرانی بپردازند و این موضوع شروعی برای شکل‌گیری اقتصاد قصه‌گویی نیز خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبیین بخش نامداران جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند ضمن انتخاب یکی از اسطوره‌ها و شخصیت‌های نامدار از فردوسی تا سردار سلیمانی به بیان قصه‌ای در این موضوع بپردازند که این کار در ارائه الگوهای مناسب به کودکان و نوجوانان بسیار ثمربخش خواهد بود.

وی با تشریح سیاست‌ها و شعار این جشنواره بر طراحی رویکردها و اقدام‌های نوین برای دوره جدید جشنواره قصه‌گویی تأکید کرد و افزود: شعار این دوره از جشنواره «با قصه لبخند بسازیم» است و این به معنای ورود طنز در حوزه قصه‌گویی نیست؛ بلکه شرکت‌کنندگان باید بتوانند با حکمت‌ها، ظرایف و همین‌طور زوایای جدیدی که در قصه‌هایشان ارائه می‌کنند، لبخندی را بر لب مخاطبان کودک و نوجوان بنشانند.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عمومی‌سازی و مردمی‌سازی را از جمله سیاست‌های جدی جشنواره برای دوره کنونی دانست و گفت: در این دوره قصه‌ها باید با نگاه و زاویه دید جدید باشند و در کنار آن باید امیدآفرین، ایمان‌افزا و الهام‌آفرین باشند و در کنار همه این‌ها نباید از بهره‌مندی لبخند نیز غافل شد.

وی بخش آئینی سنتی، بخش کلاسیک و مدرن، بخش اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای را از بخش‌های جشنواره اعلام کرد و افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.kanoonfest.ir تا پایان مهر ۱۴۰۲ ضمن نام‌نویسی به ارسال آثار خود بپردازند.

فلاح از انتشار فراخوان بین‌الملل جشنواره در روزهای آینده خبر داد و گفت: بخش استانی جشنواره در آبان و بخش ملی و بین‌المللی تا پایان آذر برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره قصه‌گویی افزون بر معرفی برگزیدگان استانی، ملی و بین‌المللی، یک جایزه به‌عنوان جایزه جهانی قصه‌گویی، یک جایزه به‌عنوان قصه برگزیده با موضوع سردار سلیمانی و یک جایزه با موضوع لبخند به‌صورت ویژه اهدا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)