بازی «گوسفند ابرقهرمان» پس از 21 سال بازگشت


بازی «گوسفند ابرقهرمان» پس از 21 سال بازگشت

بازی «گوسفند ابرقهرمان» در سبک سکوبازی توسط فرهود فرمند پس از ۲۱ سال بازگشت و در اختیار گیمرها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهود فرمند بنیانگذار استودیو سرگرمی‌های نیو، یکی از اولین بازیسازان مستقل ایران، که این روزها مشغول دکوپاژ بخشی از یک فیلم انیمیشن سینمایی به تهیه کنندگی بخش خصوصی است، بازی گوسفند ابرقهرمان را پس از گذشت ۲۱ سال به روز رسانی و در وبسایت Niv-studio منتشر کرد.

این بازی با نام «گوسفند ابرقهرمان: گمشده در باستان» حکایت یک گوسفند کارتونی به نام اوویس است که بعد از ناپدید شدن همکلاسی اش در بازدید از یک معبد باستانی در اردوی تابستانی مدرسه به دنبال پیدا کردن و نجات او می‌رود. این بازی در سبک سکوبازی و با گرافیک پیکسلی بین سالهای ۲۰۰۱ الی ۲۰۰۲ توسط فرهود فرمند و با کمک انجین گیم میکر ۴ طراحی و ساخته شده است.

گوسفند ابرقهرمان اولین ابرقهرمان کمدی ایران و اولین بازی رایانه‌ای اصیل ایرانی به دور از هر عاریه و یا اقتباس از آثار داخلی و خارجی می‌باشد و موفق شده در آغاز انتشار مجددش در وبسایت Niv نمره ۵ از ۵ از مخاطبین خود دریافت کند. استودیو نیو در نظر دارد در ادامه توسعه این بازی به محتوای این بازی قدیمی بیافزاید. گوسفند ابرقهرمان در داستان کمدی خود متوجه می‌شود که قدرت ابرقهرمانی او در پشمان اوست. این موضوع طنز و خلاقانه نظر علاقمندان را به خود جلب کرده و امید می‌رود بازگشت این شخصیت کارتونی بعد از ۲ دهه، بتواند فرصت‌های رشد بالقوه‌ای در بازار سرگرمی ایران ایجاد کند.

استودیو نیو پیش از این موفق شده بود در سال ۹۰ عنوان بهترین بازی سال ایران را با بازی «کوهنورد» که قبل از گوسفند ابرقهرمان تصور می‌شد اولین ابرقهرمان تجاری ایران باشد به عنوان اولین بازی‌ساز تحسین شده ایران از آن خود کند.

فرهود فرمند در حال حاضر نویسنده و پدید آورنده بازی‌های گوسفند ابرقهرمان، کوهنورد، فاویان فنری و محیطبانِ محیطبانان، با محوریت ۴ ابرقهرمان اصیل ایرانی است؛ وی به مدت ۴ سال مشاور سرمایه گذاری و ارزیاب اسبق دولت در حوزه طراحی بازی بوده و از سال ۲۰۱۷ ارزیاب و شریک دانشگاه بازی‌سازی روم در ایتالیاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)