باید سوالات دانش‌آموزان را پاسخ دهیم


باید سوالات دانش‌آموزان را پاسخ دهیم

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: باید بتوانیم سوالات ذهن دانش آموزان را پاسخ دهیم که این پاسخگویی نیازمند اشراف کامل ما به موضوعات سیاسی و تاریخی منطقه و نظام بین‌الملل است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ویژه برنامه نو جهان با حضور حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان صبح امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد.

تاریخی در این نشست خبری با اشاره به دو رویداد کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی و ویژه‌ای برنامه نو جهان گفت: ۲۷ تا ۳۰ شهریور در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان میزبان منتخبان اتحادیه هستیم. موضوع نقد کتب درسی و موضوع کنکور که از دغدغه‌های جدی دانش آموزان است مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امیدواریم با حضور مسئولان نظام آموزشی و توجه آنان این دغدغه‌ها برطرف گردد.

وی با اشاره به آغاز تغییرات برای نظم نوین جهانی گفت: سه موضوع افول آمریکا، انتقال قدرت از غرب به آسیا و ایستادگی کشورهای حوزه مقاومت موضوعات اصلی اولین همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی است. در خلال این همایش از نقطه نظرات دانش آموزان استفاده خواهد شد. همایش نو جهان با حضور مسئولین کشوری و لشکری همراه خواهد شد.

تاریخی با بیان اینکه به نظر می‌رسد سال تحصیلی امسال، سال متفاوتی خواهد بود؛ گفت: از سال گذشته دیدیم که دانش آموزان جایگاه ویژه‌ای در مناسبات اجتماعی دارند و امسال هم می‌توانند با حضوری مناسب در مناسبات اجتماعی و سیاسی نقش خود را ایفا کنند و حتی حضور پر رنگ تری داشته باشند.

تاریخی با بیان اینکه در معرض جدی افکار عمومی هستیم؛ گفت: دنیا در معرض تغییرات جدی قرار دارد و نوجوان ایرانی می‌تواند حضور مهم و برجسته‌ای در این تغییرات بین المللی داشته باشد و نسل نوجوان ما هم با برنامه‌ها و اجراهایی که خواهد داشت همکلاسی‌های خود را با این تغییرات جهانی آشنا کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه گام اول رویداد نوجهان در تهران برگزار خواهد شد، گفت: تولید محتوا در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت تا بتوانیم آحاد دانش آموزان را مخاطب خود قرار دهیم. طبیعی است که سوالاتی در ذهن دانش آموزان ایجاد می‌شود و ما باید بتوانیم سوالات ذهن آنان را پاسخ دهیم که این پاسخگویی نیازمند اشراف کامل ما به موضوعات سیاسی و تاریخی منطقه و نظام بین‌الملل است.

تاریخی با تاکید بر اینکه مسئله ما پرداخت به موضوع مقاومت و ایستادگی است؛ گفت: از کشورهای مقاومت اساتیدی را دعوت کردیم تا در این همایش شرکت کنند و ابعاد محور مقاومت را شرح دهند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: از سال گذشته تاکنون به نظر می‌رسد تغییرات محتوای کتب درسی منطبق با انتظارات و خواسته‌های دانش آموزان بوده است. سبک جدید برگزاری کنکور با نقدهایی همراه است و چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، محلی برای ارائه و بیان خواسته‌های امسال دانش آموزان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !