طرح «بهارنِکو» الگوی موفق مردمی سازی حوزه ازدواج است


طرح «بهارنِکو» الگوی موفق مردمی سازی حوزه ازدواج است

شیراز - رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: طرح موسسه «بهارنکو» یکی از الگوهای موفق مردمی‌سازی کار در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری صبح چهارشنبه در دیدار با مسئولان مؤسسه «بهار نکو» در فارس بیان کرد: فعالیت‌های مردمی در قالب مؤسسه بهار نکو یکی از موفق‌ترین طرح‌ها در مردمی‌سازی بخش آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح بهارنکو در جامعه اثربخش است اضافه کرد: این طرح باید به عنوان یک طرح موفق مردمی در جامعه نشر یافته و در سایر مناطق کشور نیز اجرایی شود.

جباری با اشاره به لزوم ارتقا و توسعه این طرح در سطح کشور، تنها راه موفقیت و استمرار این گونه طرح‌ها را واگذاری آن به مؤسسات مردمی دانست و گفت: مسئولین نیز باید در این مسیر مهم و استحکام‌بخش به بنیان‌های خانواده، همراه متقاضیان اجرای این الگو باشند.

او افزود: در شیوه‌نامه جدید این وزارتخانه سیاست بر اجرای مردمی طرح‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های مردم نهاد نظیر مؤسسه بهارنکو تاکید شده است.

عباس حمزه‌ای، مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهار نکو نیز در در این جلسه بیان کرد: اجرای برنامه آموزش‌های حین ازدواج در دیگر استان‌ها دچار مشکلات و چالش‌هایی از جمله اساتید، محتوای آموزشی، شیوه معیوب اجرای برنامه، الکترونیکی نبودن خدمات و… است.

مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهار نکو استفاده از ظرفیت مؤسسات مردم‌نهاد را راهکار حل این مسائل برشمرد و افزود: علت اصلی موفقیت طرح بهار نکو در کشور مردمی‌بودن آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید