تبدیل وضعیت 32 هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی


تبدیل وضعیت 32 هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت هیأت علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۲ هزار استاد حق التدریس داشت که این اساتید به عضو هیأت علمی وابسته و دستیار آموزشی تبدیل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تسلیت ایام شهادت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بحمدالله مراسم اربعین امسال باشکوه و بی نظیر برگزار شد و این مراسم را می توان یک معجزه در هزاره سوم قلمداد کرد. در دورانی که معجزات الهی اتفاق نمی افتد، اربعین حسینی خصلتی است که یک جلوه ملکوتی در عالم مُلکی را نشان می دهد که اجزا و ارکان آن غیر از عالم مُلک است و هیچکدام از روابط و اتفاقات آن از جنس دنیایی نیست و آن را می توان یک واقعه خاص در مکان خاص و در دنیایی که شتابان به سمت مادیات در حرکت است، دانست.

وی با بیان اینکه اربعین بهترین عرصه تربیتی است، خاطرنشان کرد: این معرکه الهی، نمایش ظهور و بروز عرصه تربیتی و یک اتفاق اجتماع ساز و تمدن ساز است که جلوه ای از دوران ظهور امام زمان (عج) را نمایان می‌کند. آنچه در این ایام واقع شد، یک معجزه خاص است که بیش از ۲۳ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان وارد کربلا می‌شوند و در دمای ۴۷ درجه عراق بدون کمترین مشکل زیارت اربعین را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای طرح هیأت علمی وابسته و دستیار آموزشی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۲ هزار استاد حق التدریس داشت که این اساتید تبدیل به عضو هیأت علمی وابسته و دستیار آموزشی شده و به دانشگاه آزاد اسلامی متصل هستند.

وی گفت: برای اعضای هیأت علمی وابسته مراحل گزینش هیأت علمی طی ۶ ماه آینده اجرا می‌شود. دستیاران آموزشی نیز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی هستند که از جمع ۴۰ هزار داوطلب انتخاب می شوند. از این طریق اساتید جوان، با انگیزه و دارای روحیه جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد و آینده این دانشگاه را درخشان تر خواهند کرد.

در ادامه این نشست، علاوه بر بررسی پیش نویس آیین نامه شبکه های سراسری کانون های فرهنگی دانشجویی که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی تهیه شده، دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به تشریح تجربیات این دانشگاه در حوزه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری پرداخت.

همچنین مهندس احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه و علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در برپایی موکب‌های خدماتی و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی و تسهیل حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در مراسم اربعین ارائه کردند.

امسال بیش از ۴۵ گروه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند. همچنین این دانشگاه علاوه بر برپایی موکب های مرزی در ۵ استان کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام و آذربایجان غربی در عمودهای ۵۶۴، ۷۷۰ و ۱۲۲۲ به ارائه خدمات پزشکی، رفاهی، فرهنگی و تأمین پشتیبانی پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو