ناسا قصد دارد با استفاده از بلاک‌چین ثابت کند که فرود بعدی انسان روی ماه واقعی است


ناسا قصد دارد با استفاده از بلاک‌چین ثابت کند که فرود بعدی انسان روی ماه واقعی است

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) به کمک یک استارت‌آپ محاسباتی مستقر در فلوریدا، محموله‌ای حاوی «مکعب‌های داده» را در فوریه ۲۰۲۴ به ماه ارسال خواهد کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ داده‌ها در این مکعب‌ها ایمن شده‌اند و با استفاده از فناوری بلاک‌چین بر روی زمین تأیید خواهد شد.

این اتفاق بار دیگر اهمیت فناوری بلاک‌چین را بازگو می‌کند که چگونه این فناوری می‌تواند در همه امور مورد استفاده قرار ‌گیرد تا هیچ‌چیز تغییر نکند و تقلب در آن صورت نگیرد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، فناوری بلاک‌چین یک‌بار برای همیشه و به‌طور غیرقابل تغییر تأیید می‌کند که ناسا دومین ماموریت فرود انسان به ماه با فضاپیما آرتمیس۳ در سال ۲۰۲۵ را با موفقیت به اتمام رسانده است.

ناسا قصد دارد با استفاده از بلاک‌چین ثابت کند که فرود بعدی انسان روی ماه واقعی است

ماموریت آرتمیس ناسا قرار است با پرتاب آرتمیس۲ در نوامبر ۲۰۲۴ وارد مرحله دوم خود شود، این ماموریت با چهار فضانورد زمین را ترک کرده، به دور ماه می‌چرخند و سپس به زمین باز می‌گردند.

این نخستین عملیات برنامه‌ریزی شده خارج از مدار پایینی زمین از زمان پرواز آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ است.

جالب است بدانید، نام آرتمیس از آرتمیس (Artemisia) بانوی دریانوردی که در دومین حمله خشایارشا به یونان به‌عنوان دریاسالار وی جنگید گرفته شده‌است.

به‌عنوان یکی از بسیار ماموریت‌های علمی که در طول سفرهای آرتمیس انجام می‌شود، ناسا به کمک یک استارت‌آپ محاسباتی مستقر در فلوریدا سیستم‌های ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ماه که به انرژی خورشیدی متکی هستند و برای راه‌اندازی نیازی به زیرساخت‌های اضافی ندارند را فعال می‌کند.

به عنوان یک عمل جالب از ماهیت تغییر ناپذیر بلاک‌چین، هر فضانوردی که در آینده بر روی ماه فرود می‌آید می‌تواند از مکعب‌های داده برای بررسی ماه استفاده کند.

تعامل فضانوردان را می‌توان از طریق زنجیره بلوکی تأیید کرد و ظاهراً هر‌گونه تئوری توطئه در مورد فرود بعدی روی ماه می‌تواند فوراً از بین برود.

در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی، رئیس نوآوری ناسا گفت برای ناسا بسیار سخت است که این تصور را که شش فضانورد بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ روی ماه فرود آمدند توسط مردم به سخره گرفته شود.

اگرچه بلاک چین ممکن است نتواند نظریه‌پردازان توطئه را در مورد تصورات مربوط به فرود روی ماه در قرن بیستم را توجیه کند، اما می‌تواند به‌عنوان یک ثبت کننده غیرقابل انکار برای انسان‌های بعدی که سطح ماه را لمس می‌کنند، عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک