بذرپاش: کمبود بلیت داریم


بذرپاش: کمبود بلیت داریم

وزیر راه و شهرسازی از تکلیف جدید راه‌آهن برای حل مشکل کمبود لوکوموتیو و قطار مسافری خبر داد و گفت: براساس این تکلیف تا یک سال آینده عدد قابل توجهی واگن و لوکوموتیو وارد شبکه ریلی کشور می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد بذرپاش» امرور (سه شنبه) در بدو ورود به دهمین نمایشگاه حمل و نقلی ریلی در جمع خبرنگاران افزود: بازار داخلی کشور نیاز بالایی دارد و شرکت‌های ریلی زیادی می‌توانند در این بازار ورود کنند، اما با محدودیت واگن و لوکوموتیو در بخش باری و مسافری مواجه هستیم.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم‌ از کمبود بلیت قطار، ادامه‌داد: تکلیف جدیدی برای راه آهن مقرر شده است تا در یک سال آینده عدد قابل توجهی واگن و لوکوموتیو وارد شبکه شود و بتوانیم این حجم از تقاضای سفر برای ایام خاص و معمولی را پاسخ دهیم.

بذرپاش با بیان اینکه ریل صنعت ارزان و سبزی است که طرفدار زیادی دارد اما با کمبود ناوگان مواجهیم، گفت: همه ظرفیت‌های داخل در بخش توسعه شبکه و توسعه ناوگان می‌توانند برای حل این کمبود مشارکت کنند.

وی به عمق داخلی‌سازی در صنعت ریلی اشاره کرد و گفت: زمانی برای سوزن قطار و قطعات بسیار ساده وابسته بودیم، هرچند هم اکنون در بخش تولید ریل و قطعات به پیشرفت رسیده‌ایم اما کافی نیست.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دست یاری خود را به سمت شرکت های داخلی دراز می‌کنیم تا صنعت ریلی را به عامل تولید ثروت تبدیل کنیم، زیرا توسعه صنعت ریلی به اندازه نفت ثروت آفرین است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید