دستور رییسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا


دستور رییسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از دستور رئیس‌جمهوری برای تشکیل هیئت‌های کارشناسی برای بررسی عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا در راستای کاهش قیمت ساخت نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،ابوالفضل نوروزی در گفت‌وگو با اشاره به برگزاری جلسه دیروز شورای عالی مسکن، اظهار کرد:‌ با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد با هدف کاهش هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، هیئت‌های کارشناسی متشکل از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نیرو موضوع عرضه سیمان و فولاد از طریق بورس کالا را مورد بررسی قرار دهند.

وی یادآور شد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه، نتیجه به رئیس جمهور ارائه و در رابطه با عرضه سیمان و فولاد در بورس تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید

بورس کالا عامل آشفتگی بازار مصالح ساختمانی/کاهش قیمت مسکن با خروج فولاد و سیمان از بورس

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش جمعه گذشته نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد از بورس کالا را در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و گفته بود: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی است که این موضوع مهم در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده قرار دارد و با حضور شخص رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی نیز دیروز در جلسه شورای عالی مسکن یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری برای موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد، چرا که هرچه قیمت ساخت کمتر باشد به‌نفع مردم است.

امروز نیز وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در بورس کالا فولاد ۴۰درصد گران‌تر عرضه می‌شود، گفت: وظیفه بورس تنظیم و مدیریت بازار است نه اینکه عامل گرانی مصالح ساختمانی باشد.

مهرداد بذرپاش با بیان این‌که "اظهاراتم درباره گرانی فولاد و سیمان در بورس کالا کارشناسی بود"، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد.

وی با ابراز این‌که "با خروج خودرو از بورس کالا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بودیم و معتقدم این اتفاق برای سیمان و فولاد هم می‌افتد"، افزود: چرا باید سیمان و فولاد با قیمت جهانی در داخل فروخته شود؟

وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که دلیل افزایش قیمت میلگرد چیست و چرا فولاد از طریق بورس کالا گران‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد:‌ در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رسانده‌ایم و با وجود آن‌که نمی‌توانیم دستمزدها را کاهش دهیم اما می‌توانیم در بخش مصالح ساختمانی این کار را انجام دهیم.

بذرپاش با یادآوری این‌که قیمت زمین در نهضت ملی مسکن صفر است، گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش مصالح می‌توانیم قیمت را کاهش دهیم. عرضه سیمان و فولاد در بورس کار غلطی است و برخی بورسی‌ها دراین‌باره اصرار نکنند، البته چنانچه به این کار اصرار دارند باید قیمت پایه عرضه تغییر کند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک