راز داع شدن آیفون 15 لو رفت


راز داع شدن آیفون 15 لو رفت

ظاهراً استفاده از تیتانیوم و طراحی سیستم گرمایی مشکل‌ساز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجیاتو، از زمانی که آیفون ۱۵ پرو معرفی شد، گزارش‌های زیادی درباره داغ‌شدن بیش‌ازحد این دستگاه منتشر شده است. مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف بازار می‌گوید این مشکلات به تراشه ۳ نانومتری A۱۷ پرو مربوط نمی‌شود، بلکه این موضوع به‌دلیل تغییرات طراحی دستگاه ایجاد شده است.

تراشه A۱۷ پرو آیفون ۱۵ پرو اولین پردازنده ۳ نانومتری اپل و TSMC است. برخی کاربران ظاهراً تصور می‌کنند که این تراشه باعث شده است که دستگاه آن‌ها بیش‌ازحد گرم شود. اما حالا مینگ-چی کو می‌گوید بروز این مشکلات به‌دلیل تغییراتی است که اپل روی تیتانیوم ایجاد نموده و مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را سبک‌تر از مدل‌های قبلی طراحی کرده است.

تحلیلگر اپل در گزارشی به این موضوع اشاره می‌کند که برخی کاربران بر این باور هستند که مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد سری آیفون ۱۵ پرو به طراحی پیشرفته تراشه ۳ نانومتری TSMC مربوط می‌شود، درصورتی‌که واقعاً علت بروز این مشکل به تراشه ۳ نانومتری جدید ارتباطی ندارد. مینگ‌چی‌ کو می‌گوید به‌احتمال‌زیاد علت بروز این مشکل به طراحی سیستم حرارتی دستگاه برای دستیابی به وزن سبک‌تر مربوط می‌شود. برای مثال، در موبایل جدید سطح اتلاف گرما کاهش پیدا کرده و از قاب تیتانیومی استفاده شده است که این موارد می‌تواند تأثیر منفی روی دستگاه داشته باشد و باعث بیش‌ازحد گرم‌شدن آن شود.

مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که اپل می‌تواند این مشکلات را از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری برطرف کند. اما بهینه‌سازی از این طریق محدود خواهد بود و این شرکت احتمالاً مجبور خواهد شد تا قدرت پردازنده را کاهش دهد.

اگر اپل به‌درستی به این مشکل رسیدگی نکند، این ایراد بزرگ می‌تواند بر فروش محصولات این شرکت تأثیر منفی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو