بررسی و تحلیل نماد «خمهر»؛ هر روز بهتر از دیروز!


بررسی و تحلیل نماد «خمهر»؛ هر روز بهتر از دیروز!

شرکت مهرکام پارس در سال ۱۳۶۹ به عنوان شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو تحت شماره ۸۲۰۶۲ در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۲ فعالیت رسمی خود را با ۶۱ نفر پرسنل، در زمینی به مساحت سی و سه هزار متر مربع آغاز کرد و با شروع تولید سپر پژو ۴۰۵ و داشبورد پیکان، به جرگه تولید کنندگان قطعات خودرو پیوست.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی، این شرکت طی کمتر از سه سال، در جهشی چشمگیر، به شرکتی با توانمندی‌های بالای مهندسی در زمینه تولید با کیفیت و توسعه پروژه‌‌های بزرگ تبدیل شد و گروه صنعتی ایران خودرو به تدریج تولید مجموعه های سپر، داشبورد، رودری، سیستم تهویه مطبوع و صندلی برخی از خودروهای تولیدی خود را به مهرکام پارس واگذار نمود.

به طور کلی طراحی ،ساخت و تولید قطعات و مجموعه های صنعتی به ویژه در زمینه خودرو سازی ،ارائه خدمات طراحی و مهندسی ،طراحی و ساخت قالب ،اقدام به هرگونه مشارکت ،خرید و تامین مواد اولیه و تجهیزات فعالیتهای قالبسازی و تولیدی از فعالیت های اصلی خمهر می باشد. عمده مشتریان شرکت این ایران خودرو، ساپکو، ایساکو میباشد.

سهامدار عمده شرکت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو می باشد که بیش از ۴۴ درصد شرکت را دارد. شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایرانخودرو نیز بیش از ۷ درصد شرکت را سهامدار است.

پتانسیل های سهم:

قیمت سهم حدود ۳۲۰ تومان و ارزش بازار شرکت حدود ۲۱۶۲۰ میلیارد ریال است. پی بر اس پایین شرکت قابل توجه بوده و شنیده هایی مبنی بر افزایش سرمایه خمهر از محل تجدید ارزیابی در بازار پیچیده است . به علاوه ارائه محصولات جدید در کنار سهم بالای تامین قطعات خودروها و محصولات جاری از دیگر پتانسیل های شرکت محسوب میشود. پروژه تولید و تامین داشبورد های " ری را " تک سورس به مهرکام واگذار شده . داخلی سازی و تامین صندلی های خانواده هایما در دست مهرکام پارس است.

گزارش عملکرد خمهر:

درآمد عملیاتی شرکت در بهار امسال ۹۸ درصد افزایش یافته و سود هر سهم ۸ درصد رشد کرده . به علاوه شرکت مهرکام پارس در مدت ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ حدود ۲۷۲۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته است. از این مقدار ۳۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به شهریور ماه می باشد.

جمع فروش ۶ ماهه شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است. فروش شهریور ماه نسبت به ماه گذشته ۷ درصد رشد داشته است. نسبت به شهریور گذشته فروش این ماه رشد ۳۶ درصدی را نشان میدهد .

تحلیل تکنیکال نماد و سناریوی پیش رو:

پس از تکمیل الگوی اصلاحی و رسیده از قله ۶۰۰ تومان به ۱۴۱ تومان ، مجدد سهم مورد توجه واقع شد و افزایش تقاضا محسوس شد. چرا که الگوی صعودی جدیدی در سهم شکل گرفت. شاهد یک دیامتریک صعودی هستیم که لگ های ABCD در آن تکمیل و از کف ۲۷۰-۲۶۰ شاهد شروع لگ صعودی E هستیم. می تواند هدف مهم سهم محدوده ۴۹۰-۵۰۰ باشد . تکمیل الگو زمانبر بوده و تا بهار سال آتی احتمالا طول میکشد و تارگت ۷۰۰ را دارد.

بررسی و تحلیل نماد «خمهر»؛ هر روز بهتر از دیروز!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی