مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل باعث کاهش چربی خون میشود


مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل باعث کاهش چربی خون میشود

نتایج مطالعه ای در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نشان داده است که موش هایی که به مدت ۶۰ روز به غذای آن‎ها روغن‎های موجود بازاری به آن اضافه شده بود، چربی خونشان به صورت معنی‎داری بیشتر از گروهی بود که چربی...

مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل باعث کاهش چربی خون میشود
نتایج مطالعه ای در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نشان داده است که موش هایی که به مدت ۶۰ روز به غذای آن‎ها روغن‎های موجود بازاری به آن اضافه شده بود، چربی خونشان به صورت معنی‎داری بیشتر از گروهی بود که چربی دریافت نکردند. بعد از اینکه موش‎ها به مدت سه هفته تحت درمان قرار گرفتند، در گروهی که چربی خون بالا داشتند؛ مشاهده شد درمان داده شده باعث کاهش معنی‎دار میزان کلسترول و LDL در موش‎ها با چربی خون نرمال و بالا شده بود.
در موش‎هایی که چربی خون بالا داشتند، مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل باعث افزایش معنی‎دار در میزان HDL نیز شده بود.
در مطالعه متاآنالیزی که به بررسی تأثیر سیر روی چربی خون افرادی که به مدت ۴ تا ۲۴ هفته تحت درمان قرار گرفته بودند، نسبت به گروهی که گول دارو گرفته بودند، نشان داده شد که عصاره سیر باعث کاهش میزان کلی کلسترول خون افراد تحت مطالعه شده است، که نتایج آن با مطالعه حاضر همسو است
چربی خون عبارتست از بالا بودن تری گلیسیرید یا کلسترول از مقدار طبیعی آنها در خون، سطح بالای چربی خون می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شود.
بنا بر همین گزارش از میگنا علائم چربی خون، حس سنگینی یا خستگی داشتن یا کوفته بودن بدن،خواب آلود بودن،حس سوزش و افزایش حرارت بدن بخصوص در شب هنگام و در کف پا،داشتن درد در قسمت‌های ساق پا، کف پا و گاهی در قسمت‌های دیگر،سردردهایی که معمولاً حالت سنگین بودن سر را در فرد به وجود می‌آورند، تلخ شدن دهان و خشکی آن، وزوز کردن گوش و داشتن سرگیجه،تپش قلب، پف کردن اطراف چشم و ورم صورت، تشدید عرق کردن بدن، چربی‌های غیر اشباع از مهمترین علائم چربی خون است.
نتایج یک مطالعات در دانشگاه شاهرود بر روی موش‌های آزمایشگاهی که به مدت ۶۰ روز به غذای آن‎ها روغن‎های موجود بازاری به آن اضافه شده بود نشان داد که چربی خونشان به صورت معنی‎داری بیشتر از گروهی بود که چربی دریافت نکردند افزایش پیدا کرده است.
محققان این دانشگاه در ادامه به مدت سه هفته به موش‌های چربی خون بالا داشتند، مخلوط سیر، لیموترش و زنجبیل خوراندند که شده باعث کاهش معنی‎دار میزان کلسترول و LDL شده است.
در ادامه این تحقیقات آمده است، در مطالعه متاآنالیزی که به بررسی تأثیر سیر روی چربی خون افرادی که به مدت ۴ تا ۲۴ هفته تحت درمان قرار گرفته بودند، نسبت به گروهی که گول دارو گرفته بودند، نشان داده شد که عصاره سیر باعث کاهش میزان کلی کلسترول خون افراد تحت مطالعه شده است، که نتایج آن با مطالعه حاظر همسو است.
سیر یکی از بهترین داروهای طب سنتی ایران است که طبع آن، گرم و خشک در درجه دوم و سوم است، درجه دوم یا سوم بودن طبعش، به مزاج زمینی که در آن کاشت می‌شود و به نوع آب و هوا یا اقلیم منطقه بستگی دارد. سیر کاشت و برداشت شده در اقلیم‌های گرم و خشک، نسبت به مناطق جلگه‌ای و مرطوب، از گرما و خشکی بیشتری برخوردار بوده و در خواص قوی‌تر است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان