تکذیب اعطای درگاه‌های بانکی به سایت‌های فاقد اینماد/ بانک مرکزی مسئول پاسخگویی درباره درگاه‌های پرداخت است+ فیلم


معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ضمن تکذیب اعطای درگاه‌های بانکی به سایت‌های فاقد اینماد گفت: چنین موضوعی غیر ممکن بوده و به نظر نمی‌رسد که امکان پذیر باشد، اما به هر حال این وظیفه بانک مرکزی است که باید در قبال درگاه‌های پرداخت پاسخگو باشد.

تکذیب اعطای درگاه‌های بانکی به سایت‌های فاقد اینماد/ بانک مرکزی مسئول پاسخگویی درباره درگاه‌های پرداخت است+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزیر صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اعطای درگاه پرداخت بانکی به بعضی از سایت‌های اینترنتی فاقد اینماد اظهار کرد: اعطای این نوع درگاه‌ها به کسب و کار‌های اینترنتی و نظارت بر آن‌ها اساساً بر عهده بانک مرکزی قرار دارد. طبق قانون چه در حوزه تجارت الکترونیک و چه در بخش تجارت غیر الکترونیک هر گونه درگاه پرداختی که آغاز به ارائه خدمات می‌کند، باید در ابتدای امر نوع مجوز، مشخصات دارنده آن و سپس صنفی که فرد آن فعالیت می‌کند بررسی و احراز شود.


معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: بانک مرکزی برای اعطای درگاه پرداخت به یک کسب و کار‌ها باید با سایر دستگاه‌های صادرکننده مجوز هماهنگ باشد تا درگاهی پرداخت مخصوص یک صنف خاص به اشتباه به فعال صنفی دیگری داده نشود. این که شخصی به نام صنف «الف» درگاهی را دریافت کند، اما از آن در صنف «ب» استفاده کند، به معنای تخلف و به عبارتی دقیق‌تر پولشویی است.


وی تصریح کرد: معمولاً با استفاده از این روش‌ها از درگاه پرداخت بانکی سوء استفاده متعددی مثل فرار مالیاتی، پول‌شویی، قاچاق کالا، احتکار و گران‌فروشی صورت می‌پذیرد. وزارت صمت به بانک مرکزی اعلام کرده که در جریان اعطای درگاه‌های پرداخت به کسب و کار‌ها حتماً اطلاعات مهمی مانند رشته فعالیت‌ها، کد آیسیک، شناسه کالا و خدمات را در نظر بگیرد.


مشروح گفته‌های شاه میرزایی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...