دوکوموی ژاپن سال 2040 را برای زنجیره تامین کربن خنثی هدف قرار داد


ICTna.ir - اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo از طرح‌های جسورانه‌ای برای مقابله با آلایندگی‌های محدوده 3 خود رونمایی کرده است. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این یک راه نمادین برای گفتن کربن تزریق شده توسط...

دوکوموی ژاپن سال 2040 را برای زنجیره تامین "کربن خنثی" هدف قرار داد
ICTna.ir - اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo از طرح‌های جسورانه‌ای برای مقابله با آلایندگی‌های محدوده 3 خود رونمایی کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این یک راه نمادین برای گفتن کربن تزریق شده توسط زنجیره تامین این شرکت است که طبق گفته DoCoMo حدود 80 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای آن را تشکیل می دهد.
وقتی صحبت از پایداری به میان می آید، محدوده 3 تا حد زیادی سخت ترین مرحله است. محدوده 1 و 2 - که به ترتیب انتشار مستقیم و انتشارات ناشی از مصرف انرژی را پوشش می دهد شاید سهل و الوصول تر باشد، اما محدوده 3 گاهی اوقات می تواند شامل گفتگوهای دشوار با تامین کنندگان باشد.
در سال 2021، DoCoMo هدفی را برای دستیابی به انتشار آلاینده‌های 1 و 2 خالص تا سال 2030 تعیین کرد. این ابتکار شامل تامین منابع انرژی تجدیدپذیر، هم به طور مستقیم و هم از طریق قراردادهای خرید برق خارج از محل (PPAs)، در تلاش برای تامین انرژی تمام دفاتر متعلق به DoCoMo است. با برق سبز تا پایان اسفند ماه آینده ان تی تی دو کو مو به این مرحله دست می یابد. همچنین در حال راه اندازی دستگاه های صرفه جویی در مصرف انرژی در سراسر شبکه های خود برای کاهش مصرف انرژی است.
این هفته، DoCoMo طرحی را اعلام کرد تا اطمینان حاصل شود که زنجیره تامین اش هم تا سال 2040 به طور مشابه با محیط زیست سازگار است.
در بیانیه ای از DoCoMo آمده است: اقدامات خاص تحت Net-Zero تا سال 2040 شامل هدف تبدیل رساندن فروشگاه های DoCoMo به برق سبز تا سال مالی 2030 و اولویت دادن به محصولات سازگار با محیط زیست هنگام تهیه تجهیزات مخابراتی و سایر موارد است.
DoCoMo در حال حاضر ابتکاری به نام اکوسیستم 'Caboneu' را رهبری می کند که به مشتریان کمک می کند تا انتشار کربن خود را تجسم کنند. اکنون با CO2MOS، یک ابزار تجسم انتشار CO2 برای تامین کنندگان، توجه خود را به سمت بالا معطوف کرده است.
DoCoMo همچنین خدمات مشاوره سبز و همچنین Nexcenter را ارائه می دهد؛ سرویسی که از پذیرش تجهیزات خنک کننده مایع در مراکز داده صرفه جویی فوق العاده ای در انرژیرا ممکن می کند.
تلاش های این شرکت توسط دولت ژاپن تشویق می شود که در سال 2021 هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این کشور تا سال 2030 را تا 46 درصد تعیین کرد.
رقبای DoCoMo برنامه های مشابهی دارند، اما آنها به طور قابل توجهی کمتر تهاجمی هستند.
KDDI در آوریل 2022 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 و در کل گروه تا سال 2050 به صفر خالص برسد. به طور مشابه Softbank می خواهد تا سال 2030 به انتشار دامنه 1 و 2 رسیدگی کند، اما 2050 را برای محدوده 3 هدف قرار داده است.
این امر بر حجم چالش در پرداختن به حوزه 3 تاکید می کند، همانطور که تلاش های اخیر شرکت های مخابراتی برای اندازه گیری دقیق انتشار کربن از زنجیره تامین خود را نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان