OpenAI از هوش مصنوعی GPT-4 Turbo رونمایی کرد


هوش مصنوعی GPT-4 Turbo نسبت به مدل‌های قبلی قدرتمندتر و همچنین برای توسعه‌دهندگان ارزان‌تر است. شرکت OpenAI شب گذشته در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از جدیدترین مدل هوش مصنوعی‌اش رونمایی کرد. این مدل هوش مصنوعی که GPT-4 Turbo نام دارد،...

هوش مصنوعی GPT-4 Turbo نسبت به مدل‌های قبلی قدرتمندتر و همچنین برای توسعه‌دهندگان ارزان‌تر است.
OpenAI از هوش مصنوعی GPT-4 Turbo رونمایی کرد
شرکت OpenAI شب گذشته در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از جدیدترین مدل هوش مصنوعی‌اش رونمایی کرد. این مدل هوش مصنوعی که GPT-4 Turbo نام دارد، از GPT-4 و GPT-3.5 قدرتمندتر است و از اطلاعات بیشتری پشتیبانی می‌کند. OpenAI همچنین در این کنفرانس اعلام کرد که حالا چت‌بات محبوب ChatGPT هر هفته 100 میلیون کاربر دارد.
هوش مصنوعی GPT-4 Turbo درحال‌حاضر به‌صورت پیش‌نمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. این مدل با اطلاعات تا تاریخ آوریل 2023 آموزش داده شده و این درحالی است که اطلاعات مورد استفاده برای آموزش GPT-4 تا تاریخ سپتامبر 2021 به‌روز بودند. هوش مصنوعی GPT-4 توربو در هفته‌های آینده به‌طور رسمی از راه می‌رسد.
هوش مصنوعی GPT-4 Turbo برای توسعه‌دهندگان ارزان‌تر است
هوش مصنوعی جدید OpenAI از اطلاعات بیشتری پشتیبانی می‌کند و فضای محتوای 128 هزارتایی دارد که معادل بیش از 300 صفحه متن در یک پرامپت است. درحالت کلی فضای محتوای بیشتر به مدل‌های زبانی مانند GPT اجازه می‌دهد که درباره سؤال اطلاعات بیشتری کسب کرده و جواب کامل‌تری ارائه کنند.
به گفته OpenAI، مدل GPT-4 Turbo برای توسعه‌دهندگان ارزان‌تر است. هزینه این هوش مصنوعی برای هر 1000 توکن ورودی، برابر 0.01 دلار است که کاهش چشمگیری را نسبت به هزینه 0.03 دلاری GPT-4 نشان می‌دهد. هزینه هر خروجی برای 1000 توکن هم برابر 0.03 دلار است. درحالت کلی OpenAI می‌گوید هزینه مدل جدید در مقایسه با گذشته، 3 برابر کمتر شده است.
OpenAI از هوش مصنوعی GPT-4 Turbo رونمایی کرد
جدیدترین نسخه GPT-4 از ورودی تصویری، درخواست‌های متن به گفتار و همچنین DALL-E 3 پشتیبانی می‌کند. به گفته OpenAI، بهبودهای GPT-4 توربو به‌معنای آن است که می‌توان در یک پرامپت، وظایف پیچیده بیشتری قرار داد.
هر هفته 100 میلیون کاربر از ChatGPT استفاده می‌کنند
OpenAI همچنین در جریان کنفرانس خود اعلام کرد که تعداد کاربران هفتگی ChatGPT به 100 میلیون نفر رسیده است. به گفته «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، حالا بیش از دو میلیون توسعه‌دهنده از این پلتفرم استفاده می‌کنند که شامل بیش از 92 درصد کمپانی‌های فهرست فورچون 500 می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا