شرکت OpenAI پشیمان شد؛ سم آلتمن برمی‌گردد؟


شرکت OpenAI پشیمان شد؛ سم آلتمن برمی‌گردد؟

آلتمن روز جمعه از OpenAI که یکی از پیشروترین شرکت‌های هوش مصنوعی است اخراج شد و این استارتاپ را وارد بحرانی بزرگ کرد. براساس اعلام چند منبع نزدیک به OpenAI، هیئت‌مدیره‌ی این استارتاپ درحال مذاکره با سم آلتمن برای بازگشت به‌عنوان مدیرعامل...

آلتمن روز جمعه از OpenAI که یکی از پیشروترین شرکت‌های هوش مصنوعی است اخراج شد و این استارتاپ را وارد بحرانی بزرگ کرد.
شرکت OpenAI پشیمان شد؛ سم آلتمن برمی‌گردد؟
براساس اعلام چند منبع نزدیک به OpenAI، هیئت‌مدیره‌ی این استارتاپ درحال مذاکره با سم آلتمن برای بازگشت به‌عنوان مدیرعامل است.
گفته می‌شود آلتمن که به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از طرف هیئت‌مدیره برکنار شد، درمورد بازگشت مجددش احساسی دوگانه دارد و خواهان تغییرات قابل‌ توجه در شیوه‌ی مدیریت است.
یکی از منابع نزدیک به آلتمن می‌گوید هیئت‌مدیره، با استعفا و اجازه‌ی بازگشت او و بروکمن موافقت کرده است. درواقع بسیاری از کارکنان OpenAI ضرب‌الأجل تعیین کرده‌اند که درصورت عدم بازگشت آلتمن، استعفا خواهند داد. اگر مدیرعامل سابق این شرکت تصمیم به‌ رفتن داشته باشد و بخواهد شرکت جدیدی احداث کند، این دسته از کارکنان قطعاً با او همراهی خواهند کرد.
به‌نوشته‌ی ورج، گفت‌وگوی آلتمن با OpenAI آن‌ هم فقط یک‌روز پس‌ از اخراجش نشان می‌دهد شرکت هوش مصنوعی بدون او در حالت سقوط آزاد قرار دارد. ساعاتی پس‌ از اخراج آلتمن، گرگ بروکمن، رئیس هیئت‌مدیره‌ی OpenAI نیز استعفا داد. مجموعه‌ای از محققان ارشد شرکت هم روز جمعه استعفا داده‌اند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از کارکنان این شرکت تصمیم به استعفا بگیرند.
سرمایه‌گذاران OpenAI فرصتی برای بررسی تصمیم هیئت‌مدیره برای اخراج آلتمن نداشتند. او چهره‌ی برجسته و شناخته‌شده‌ی شرکت بود و حذفش در زمانی‌ که رقبا تلاش می‌کنند به جایگاه ChatGPT دست یابند، شرایط را سخت‌تر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت