اگر نا امید شده اید؛ بخوانید!


اگر نا امید شده اید؛ بخوانید!

یک روانشناس گفت: نداشتن سلامت روان، عاملی تاثیر گذار در ایجاد ناامیدی است.

به گزارش بهداشت نیوز، علی‌نژاد افزود: سلامت روان به معنی شناخت توانایی ها، کنار آمدن با استرس‌های معمول زندگی و تعامل با جامعه است و نداشتن سلامت روان، عاملی تاثیر گذار در ایجاد ناامیدی در فرد است.

وی با اشاره به اینکه امید به آینده انگیزه ایجاد می کند، تصریح کرد: امید به فرد حس امن بودن و قابل اعتماد بودن را می‌دهد و او را به سمت تلاش بیشتر برای دستیابی به موفقیت‌ها می‌کشاند.

وی یاد آور شد: در مقابل امید، ناامیدی قرار دارد که مترادف با یاس بوده و با عدم خوش بینی و اشتیاق همراه است و متاسفانه با صنعتی و ماشینی شدن زندگی ها شاهد افزایش ناامیدی در بین افراد هستیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه امید به آینده راه رسیدن به موفقیت را هموار می کند، اظهار کرد: زندگی برای فرد ناامید ارزشمند نیست و فرد منتظر هیچ پیشرفتی در زندگی نیست که اگر این حالت طولانی مدت ادامه یابد، فرد دچار افسردگی می شود.

علی‌نژاد در خصوص علل ایجاد ناامیدی در افراد نیز اظهار کرد: اختلالات روان شناختی، تجربه ناکافی، عدم عزت نفس، شرایط اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی از دلایل افزایش ناامیدی و یاس است.

وی خاطر نشان کرد: احساس ناتوانی و ضعف، انزوا، داشتن افکار منفی و ناامید کننده، افسردگی، بی علاقه بودن نسبت به افراد و محیط، دوری از جامعه و ناتوانی در حل مشکلات از نشانه های فرد ناامید است.

این روانشناس ادامه داد: انجام کارهای مثبت و کوچک باهدف غلبه بر ناامیدی همچون مسافرت رفتن، خرید هدیه برا خود، گوش کردن به موسیقی شاد، ورزش کردن، فیلم دیدن، اصلاح سبک زندگی، خواب کافی، حذف کارهای بیهوده و تمرکز بر عمل، مثبت اندیشی، افزایش تعاملات اجتماعی، سرگرم نشدن به کارهای پیش پا افتاده ، یادداشت اهداف و آرزو ها از جمله راه های غلبه بر ناامیدی است.

وی ادامه داد: غلبه بر ناامیدی و یاس به راحتی و انجام کارهای کوچک قابل درمان است و اگر درمان نشود فرد دچار افسردگی شده و باید با دارو درمان شود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج