بررسی توسعه زیرساخت های سلامت استان البرز


بررسی توسعه زیرساخت های سلامت استان البرز

توانمندی ها و نیازمندی های شهرستان های استان البرز در نشستی ۵ ساعته با حضور وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز بررسی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه تغییرات مثبت زیادی در خدمات و توسعه زیرساخت های سلامت البرز در طول دو سال گذشته ایجاد شده است، گفت: کاستی هایی نیز در حوزه سلامت این استان وجود دارد، اما سرعت پیشرفت ها مناسب بوده است.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی پارک علم و فناوری در البرز با توجه به استعدادهای بالای صنعتی در این استان، یادآور شد: هیچ تفاوتی بین دانشگاه ها برای رشد و پیشرفت وجود ندارد. باید زمینه رشد آنها را فراهم کنیم و اعتقادی به تیپ بندی دانشگاه ها نداریم؛ چرا که هر دانشگاهی می تواند با کار جهادی در زمینه های مختلف، پیشرفت کند و به جایگاه ممتاز دست یابد.

وزیر بهداشت کارکرد دانشگاه را حل مشکلات منطقه ای و پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و ضمن تأکید بر لزوم اولویت بندی برنامه ها در جهت تأمین نیازها، تاکید کرد: باید در زمینه جذب هیات علمی متخصص، متعهد و متدین، اجرای بهینه برنامه سلامت خانواده، تکمیل پروژه های نیمه تمام و تقویت حوزه فرهنگ به ویژه تدوین پیوست فرهنگی برای اقدامات، تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست گزارش های مشروح از بازدیدها و نشست های معاونین آموزشی، درمان، بهداشت، تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، فرهنگی و دانشجویی و سازمان غذا و دارو ارائه و در خصوص چالش های موجود، تصمیم گیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان