تزریق داروی بی‌هوشی علت مرگ دختر 4 ساله


تزریق داروی بی‌هوشی علت مرگ دختر 4 ساله

علت اصلی فوت دختر ۴.۵ ساله در رفسنجان عارضه داروی بیهوشی تشخیص داده شد.

به گزارش مشرق، صبح روز هجدهم آذر دختربچه‌ای چهارسال‌ونیمه برای جراحی لوزه‌ها به اتاق عمل بیمارستانی در رفسنجان منتقل شد، اما به‌محض دریافت داروی بیهوشی از سوی پزشک متخصص بیهوشی و قبل از آغاز عمل جراحی جان خود را از دست داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفته بود، این دختر بیماری تنفسی داشته و به سختی تنفس می‌کرد که با تشخیص پزشکان قرار بر انجام عمل جراحی و برداشتن لوزه‌های وی شد.

پس از این حادثه با شکایت والدین این کودک مدعی‌العموم در رفسنجان به پرونده فوت این کودک ورود کرد و علیرضا محمدی دادستان رفسنجان اظهار داشت: موضوع مرگ کودک با جدیت و فوریت پیگیری خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرار چنین مواردی برخورد قاطع با مقصران حادثه انجام خواهد شد.

بر پایه این گزارش، با دستور وحید محمدی شاهرخی رئیس دانشگاه رفسنجان به منظور بررسی علمی و دقیق‌تر علت فوت کودک چهارسال‌ونیمه اهل این منطقه، جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد. پس از بررسی نظرات علمی و کارشناسی اساتید و بررسی دقیق پرونده و پایش لحظه به لحظه دوربین‌های مداربسته اتاق عمل بیمارستان و مصاحبه و بررسی اظهارات پزشکان و پرسنل کادر درمان این نتایج حاصل شد: کماکان علت اصلی فوت، عارضه داروی بیهوشی تشخیص داده شده است و سایر ابعاد مرتبط به فوت کودک درحال بررسی تخصصی است و به منظور حصول نتایج دقیق‌تر در انتظار جواب آزمایشات و نظر نهایی از پزشکی قانونی هستیم.

همچنین در این جلسه همه اعضا به ادامه روند بررسی کارشناسی تا نتیجه نهایی و احقاق حق خانواده متوفی تأکید کردند.

رئیس دادگستری رفسنجان نیز در خبری اعلام کرد: در حوزه ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان کوتاهی‌هایی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته و دادستانی برای حفظ و احیای حقوق عامه با جدیت این مهم را پیگیری خواهد کرد.

منبع: روزنامه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی