پیدا شدن مومیایی مشهورترین ملکه مصر/ کشف بزرگ در سرزمین فراعنه


پیدا شدن مومیایی مشهورترین ملکه مصر/ کشف بزرگ در سرزمین فراعنه

یک باستان شناس در حال انجام تحقیقات بر روی مومیایی مرموز بدون سر است که گمان می‌رود نفرتیتی ملکه مصری باشد که مدت هاست گم شده است. اگر این گمانه زنی‌ها درست باشند این کشف یکی از بزرگترین اکتشافات مصر باستان خواهد بود.

تینا مزدکی_ یک باستان‌شناس برجسته از برنامه خود برای فاش کردن هویت دو مومیایی مرموز در سال آینده گفت. ظاهرا یکی از مومیایی‌ها بی سر است و احتمالاً بقایای گمشده ملکه مشهور مصر باستان نفرتیتی است.

نفرتیتی یکی از مشهورترین مصریان باستان است اما جسد او هرگز پیدا نشده است؛ طبق گفته‌های زاهی حواس باستان شناس، دو کار در مورد ملکه نفرتیتی انجام خواهد شد، اولین مورد، یک پروژه DNA است که او در حال حاضر برای جستجوی مومیایی ملکه نفرتیتی روی آن کار می‌کند.

پیدا شدن مومیایی مشهورترین ملکه مصر/ کشف بزرگ در سرزمین فراعنه

او گفت:«ما مومیایی‌هایی از ملکه‌ها داریم که هیچ نامی ندارند و در حال حاضر در حال کار برای شناسایی یکی از این مومیایی‌ها است که نامی ندارد، گمان می‌رود که او نفرتیتی است و مومیایی دیگری نیز می‌تواند مومیایی دخترش، ملکه توت عنخ آمون باشد.»

به گفته زاهی حواس، احتمالا تا چهار ماه آینده، می‌توانند کشف این مومیایی‌ها را اعلام کنند. ملکه نفرتیتی همسر فرعون آمنهوتپ چهارم بود و در قرن چهاردهم قبل از میلاد زندگی می کرد. او به این دلیل که نامادری فرعون توت عنخ آمون است، شناخته شده است.

پیدا شدن مومیایی مشهورترین ملکه مصر/ کشف بزرگ در سرزمین فراعنه

نفرتیتی اغلب به عنوان یکی از مشهورترین ملکه‌های مصر در نظر گرفته می‌شود. مجسمه‌ای که چهره او را به تصویر می‌کشد، یکی از کپی شده‌ترین آثار هنری مصر باستان است و در موزه Neues برلین قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

باستان شناسان در سراسر جهان علاقه‌مند به یافتن مقبره و بقایای او هستند. برخی حتی گمان می‌کنند که او پشت مقبره توت عنخ آمون پنهان شده است. اگر حواس بقایای او را در چهار ماه تایید کند، این یکی از بزرگترین اکتشافات مصر باستان در تمام دوران خواهد بود. شاید این بار مومیایی‌ها سرانجام بتوانند پرونده محل اختفای ملکه گمشده را فاش کنند.

منبع: the sun

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849455

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی