پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس


پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس

علی‌رغم وعده وزیر آموزش و پرورش رضا مراد صحرایی در ۲۱ آبان ۱۴۰۲ مبنی بر عدم تعطیلی مدارس، باز هم خروجی جلسه کمیته اضطرار تعطیلی مدارس در روز دوشنبه بود.

پاک کردن صورت مساله آلودگی هوا با تعطیلی مدارس

به گزارش راهبرد معاصر، درحالی مدارس بسیاری از شهرهای آلوده کشور امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ مجازی شد که به اعتقاد رئیس کمیته حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران محمد آ تعطیلی مدارس تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ هزینه‌های ناشی از مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در ایران برابر ٣.١١ میلیارد دلار بوده این در حالی است که با این مبلغ می شد بیش از ۲۰ تونل صدر- نیایش در تهران ساخت.

قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما این قانون از سوی دستگاه ها به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی به درستی اجرا نشده است. تنها بند این قانون که اجرا می شود، غیرحضوری شدن مدارس در زمانی است که غلظت آلاینده ها به ۱۵۰ می رسد. از ابتدای سال تحصیلی جدید حدود ۸ روز مدارس به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری شده است.

آلودگی هوا گریبان بسیاری از کلان شهر های کشور را گرفته و به گفته کارشناسان اولین راه کار مسوولان تعطیلی مدارس است. این در حالی است که رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می گوید «تعطیلی مدارس راه حل نیست و فقط برای گذر از وضعیت بحرانی است» و معاون عمرانی استاندار تهران و عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا میر محمدغراوی به خبرنگار فارس می گوید «تعطیلی مدارس آلودگی را کم می کند چرا که بسیاری از والدین با ماشین شخصی بچه ها را به مدرسه می برند.»

کارشناس محیط زیست رضا طبایی می‌گوید مهترین راه کار برای رفع آلودگی هوا توسعه حمل ونقل عمومی با رویکرد مترو است،همانطور که در پکن نیز اینگونه مشکل آلودگی هوا را برطرف کردند. رئیس شورای عالی استان ها پرویز سروری نیز برقی سازی حمل‌ونقل را راهکار اصلی رفع مشکل عنوان می‌کند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)