قیمت جهانی نفت امروز 27 آذر 1402


قیمت جهانی نفت امروز 27 آذر 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 27 آذر 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، کاهش صادرات نفت روسیه و حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت را افزایش داده و قیمت آن را در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه حدود 1 درصد بالا برده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 31 سنت معادل 0.41 افزایش به 76 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 31 سنت معادل 0.43 درصد افزایش 71 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.


روسیه در روز یکشنبه اعلام کرد در تلاش برای حمایت از قیمت جهانی نفت، صادرات خود را در ماه سپتامبر 50 هزار بشکه در روز بیشتر از آنچه قبلاً متعهد شده بود پایین می‌آورد.

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که مسکو بارگیری حدود دو سوم صادرات نفت خام اورال خود را در بنادرش در روز جمعه به خاطر طوفان و تعمیرات و نگهداری متوقف کرد.

شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از جمله شرکت کشتیرانی MSC و مولر مرسک در اواخر هفته گذشته اعلام کردند کشتی‌های خود را به خاطر ترس از حمله یمن در دریای سرخ از کانال سوئز عبور نمی‌دهند.


باب المندب یکی از مهم‌ترین مسیرهای کشتیرانی دنیاست که بیشتر نفت خام و سوخت از طریق آن به سمت غرب می‌رود.


نفت برنت و نفت آمریکا هر دو با یک افزایش قیمت نسبی طی یک هفته گذشته به طولانی‌ترین روند کاهش قیمت هفتگی طی 5 سال گذشته خاتمه دادند. اجلاس فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته امید به کاهش نرخ بهره در سال آینده میلادی را افزایش داد.
بدین ترتیب احتمال بهبود شرایط اقتصاد آمریکا و افزایش تقاضا برای نفت خام افزایش پیدا می‌کند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو