انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتفی شد


انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتفی شد

رکنا اقتصادی: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت:انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد.

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری اظهار کرد: صدها هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری های صورت گرفته در فرودگاه‌های کشور است

وی با بیان اینکه ساخت 4 کیلومتر باند 2000 میلیارد تومان منابع مالی می خواهد، افزود:سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان در حوزه توسعه و بهسازی و ارتقای فرودگاه ها سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه نیازمند 30 هزار میلیارد تومان در طول 15 تا 20 سال آینده در حوزه سرویس دهی و ارتقای خدمات فرودگاهی هستیم، در خصوص وضعیت فلایت چک دوم، اضافه کرد: هواپیمای فلایت چک در کشور داریم که کارهای کالیبراسیون فرودگاه‌ها را انجام می دهد. درباره فلایت چک دوم نیز اقدامات برای خرید انجام شده و فرآیندهای انتقال صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هواپیمای فلایت چک یک موضوع استراتژیک مربوط به امنیت ملی است، مجاز به افشای اطلاعات در این زمینه نیستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به روز رسانی دستگاههای ناوبری توسط ابزارآلات دقیق و کالیبراسیون در حال انجام است. بهسازی باندها کار دائمی شرکت فرودگاههاست.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1000 پرواز عبوری از آسمان ایران استفاده می کنند در خصوص انتقال پرواز از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روزانه 350 تا 400 پرواز در مهرآباد انجام می شود و این پروازهابه فرودگاه امام نارضایتی مسافران را به دنبال دارد. به عنوان مثال هیچکدام از مسافران پرواز 50 دقیقه ای تهران- اهواز نمی توانند 1.5 ساعت تا رسیدن به فرودگاه امام وقت صرف کنند. در برگشت هم همین است. ما در ارائه خدمت به مردم و هزینه های تحمیلی به آنها مسئول هستیم. به لحاظ فنی و تکنیکی این موضوع قابلیت انجام ندارد.

نخجوانی در عین حال با اشاره به اینکه مشکلات ما در فرودگاه مهرآباد زیاد است و خدمات ارائه شده در شأن مردم نیست، یادآور د: به همین منظور از حدود 20 سال قبل ارتقا فرودگاه در دستور کار است و بر اساس طرح جامع تمام مشکلات فرودگاه مهرآباد برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد:در مرحله نهایی هستیم و کار به مشاور ارجاع و کارهای مطالعاتی انجام شده است. تصمیم گیری شده برای مهرآباد ترمینال 100 هراز مترمربعی با 55 اوریج ساخته شود. به این ترتیب فرکانس پروازی فرودگاه مهرآباد از 50 پرواز در صبح به 120 پرواز افزایش می بابد که این به معنای انقلاب در این فرودگاه است.

وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور پیش بینی شده درباره بدهی ایرلاین ها نیز اظهار کرد: ایرلاین های بدهکار به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داریم اما رابطه ما با ایرلاین دائمی است. البته شرکتهای هواپیمایی تلاش می کنند بدهی های خود را دیرتر پرداخت کنند که باعث گلایه ما و فرودگاه امام شده است. به لحاظ اخلاقی نام شرکتهای هواپیمایی بدهکار را اعلام نمی کنیم و از آنها خواهش می کنیم نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند.

منبع: تسنیم


انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هواپیمایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟