هر آنچه نوجوانان باید درباره محصولات بهداشتی قاعدگی بدانند


هر آنچه نوجوانان باید درباره محصولات بهداشتی قاعدگی بدانند

قاعدگی یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی دختران نوجوان است که اگر با اطلاعات کامل و درست همراه شود، می‌تواند روی سلامت و زندگی شخصی آن‌ها در آینده موثر باشد. زمانی که یک دختر در سن کم، علائم قاعدگی را تجربه می‌کند، باید با طرز استفاده از...

قاعدگی یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی دختران نوجوان است که اگر با اطلاعات کامل و درست همراه شود، می‌تواند روی سلامت و زندگی شخصی آن‌ها در آینده موثر باشد. زمانی که یک دختر در سن کم، علائم قاعدگی را تجربه می‌کند، باید با طرز استفاده از محصولات بهداشتی قاعدگی تا حدی آشنایی داشته باشد و بتواند از میان پدهای بهداشتی، کاپ و تامپون گزینه مناسبی را انتخاب کنید. اما کدام محصول قاعدگی برای سنین نوجوانی گزینه مناسب‌تری است و طریقه استفاده از آن چگونه است؟ در این مقاله می‌توانید با نکاتی مهم در مورد محصولات بهداشت قاعدگی در نوجوانی آشنا شوید.

کدام محصول قاعدگی برای نوجوانان انتخاب مناسب‌تری است؟

هر آنچه نوجوانان باید درباره محصولات بهداشتی قاعدگی بدانند

قبل از هر چیز باید بدانید که انتخاب یک محصول قاعدگی تا حد زیادی به شرایط هر فرد بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که دختران نوجوان باید در مورد محصولات مختلف قاعدگی مثل پدهای بهداشتی، تامپون و کاپ قاعدگی بدانند، این است که برخی از این محصولات برای نوجوانانی که تازه به بلوغ رسیده‌اند، مناسب نیستند. در حقیقت کاپ قاعدگی و تامپون ها معمولا برای دختران باکره گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند. امروزه برخی از انواع کاپ قاعدگی مخصوص دوشیزگان نیز طراحی شده‌اند که در صورت نیاز می‌توانید از این نوع کاپ‌ها استفاده کنید. اما به طور کلی بهترین و راحت‌ترین انتخاب برای نوجوانان پدهای بهداشتی هستند.

چطور پد بهداشت مناسبی انتخاب کنیم؟

پدهای بهداشتی انواع مختلفی دارند و شما باید با در نظر گرفتن سایز بدن، میزان خونریزی و همچنین راحتی، یکی از انواع پدهای بهداشتی را انتخاب کنید. قدرت جذب پدهای بهداشتی با هم متفاوت است. برای مثال نوار بهداشتی ضد حساسیت، بالدار، ویژه شب قدرت جذب فوق‌العاده بالایی دارد و از همین رو برای شب‌ها استفاده می‌شود تا فرد بدون نگرانی در مورد تعویض پد بخوابد. پدهای کوچک و نازک نیز برای زمان‌هایی که خونریزی کاهش پیدا یافته گزینه مناسبی هستند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد پدهای بهداشتی بدانید این است که این پدها سایز، ضخامت و اندازه‌های متفاوتی دارند و شما باید اندازه پد را با توجه به سایز بدن خود انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید. به خاطر داشته باشید که اندازه پد باید طوری انتخاب شود که با نشستن، خوابیدن و راه رفتن دچار مشکل نشوید و خونریزی به بیرون از پد نشت پیدا نکند.

نحوه استفاده از پد بهداشتی چگونه است؟

طریقه استفاده از پدهای بهداشتی بسیار راحت است. این پدها قدرت جذب بالایی دارند و باید هر 3 تا 4 ساعت یک بار تعویض شوند. برای استفاده از پد باید چسب پشت آن را جدا کنید و آن را روی لباس زیر خود بچسبانید. پدهای کوچک و نازک معمولا برای زمان‌هایی که خونریزی کمتر است مناسب هستند. برای روزهای ابتدایی بهتر است از پدهای بزرگ‌تر که قدرت جذب بالاتری دارند استفاده کنید. فراموش نکنید که عدم تعویض به موقع این پدها ممکن است موجب حساسیت پوستی و مشکلات جدی شود، بنابراین در زمان مشخصی آن را تعویض کنید.

روش استفاده از تامپون

قاپ قاعدگی و تامپون هر دو از محصولاتی هستند که باید داخل واژن قرار بگیرند. تامپون ها پدهای پنبه‌ای لوله‌ای شکلی هستند که در انتهای آن‌ها یک نخ وجود دارد. برای استفاده از این محصول قاعدگی باید آن را داخل واژن قرار دهید و بعد از چند ساعت با کشیدن نخ آن را خارج کنید. به خاطر داشته باشید که تامپون ها سایز و اندازه متفاوتی دارند و باید آن را با توجه به میزان خونریزی و فعالیت خود انتخاب کنید. هر 4 تا 8 ساعت یک بار باید با توجه به میزان خونریزی تامپون را عوض کنید.

روش استفاده از کاپ قاعدگی

هر آنچه نوجوانان باید درباره محصولات بهداشتی قاعدگی بدانند

محصول دیگری که برای دوران قاعدگی استفاده می‌شود، کاپ قاعدگی است. یک لیوان کوچک سیلیکونی که باید در انتهای واژن قرار بگیرد و خون قاعدگی را در خود جمع کند. این کاپ‌ها معمولا تا 10 سال استفاده می‌شوند و هر بار پس از استفاده باید به طور کامل ضدعفونی و تمیز شوند. معمولا باید با توجه به میزان خونریزی هر 12 ساعت یک بار کاپ قاعدگی را از بدن خارج و آن را تخلیه کنید.

نحوه استفاده از این کاپ‌ها برای برخی افراد کمی سخت است. برای شروع باید کاپ را با دست تا کنید و سپس آن را داخل واژن قرار دهید. برخی از انواع کاپ‌های قاعدگی برای دوشیزگان نیز قابل استفاده کنید. نکته مهمی که باید در مورد استفاده از کاپ قاعدگی رعایت کنید، ضدعفونی دقیق و کامل این کاپ‌ها بعد از استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که اگر کاپ را متناسب با سایز خود انتخاب نکنید و یا آن را اشتباه جایگذاری کنید، ممکن است با لک بینی مواجه شوید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از دستمال کاغذی با کیفیت اقتصادی، دستمال توالت اقتصادی 12 و 24 عددی خونریزی را کنترل کنید و در صورت تداوم این مشکل باید از کاپ قاعدگی دیگری با سایز مناسب استفاده کنید.

سخن نهایی

پدهای بهداشتی، کاپ قاعدگی و تامپون همگی از محصولات رایجی هستند که برای دوران قاعدگی استفاده می‌شوند. هر فرد باید با توجه به شرایط خود از محصول مناسبی استفاده کنید. اگر هنوز طریقه استفاده از پدهای بهداشتی را نمی‌دانید و یا در فکر استفاده از کاپ قاعدگی یا تامپون هستید، بهتر است قبل از هر تصمیمی با مادر یا مشاور خود مشورت کنید. قبل از استفاده از هر محصول بهداشتی در دوران قاعدگی باید طریقه استفاده از آن را به طور کامل یاد بگیرید و بهداشت فردی را در این دوران به خوبی رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اسم ست با پناه | اسامی زیبای پسر و دختر که با پناه هماهنگ هستند