تامین منابع مالی ساخت 2400 کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت


تامین منابع مالی ساخت 2400 کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تامین اعتبار ۵.۹ میلیارد یورویی برای تکمیل پروژه‌های ریلی از جمله رشت-آستارا از محل فروش نفت خبر داد.

تامین منابع مالی ساخت 2400 کیلومتر خط‌آهن از محل فروش نفت

به گزارش راهبرد معاصر؛ خیرالله خادمی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان این‌که قرارداد 180 هزار میلیارد تومان پروژه امضای شده است، اظهار کرد: ارزش روز این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اعتبار 22 هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت ساخت،‌ ادامه داد: برای امسال نیز 24 هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: از محل فروش نفت 5.9 میلیارد یورو برای تکمیل پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده است. طول این پروژه‌ها 2400 کیلومتر ا ست که با تکمیل آنها ظرفیت ترانزیت ریلی بار از 50 به 94 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته وی،‌ این پروژه‌ها شامل خط‌آهن رشت - آستارا، چابهار-مشهد، شیراز-بوشهر و رفع گلوگاه راه‌آهن جنوب در دورود به خرم آباد و خوزستان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از قرارداد با شرکت داخلی برای تامین سیگنالینگ خطوط ریلی مطابق با استانداردهای راه‌آهن خبر داد و به بومی‌سازی تولید ریل و سوزن اشاره کرد و افزود: موافقت‌نامه اولیه برای آزادراه‌های پردیس-هراز، همدان-کرمانشاه و ارومیه- تبریز انجام شده است.

خادمی با بیان این‌که زیرساخت‌های کشور برای حمل‌ونقل داخلی و ترانزیت کافی نیست، اضافه کرد: زمانی همه خطوط تجارت دنیا از ایران عبور می‌کرد، همین حالا هم نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین مسیرها از ایران می‌گذرد، اما ما باید کریدورها را در مقایسه با کریدورهای دنیا تکمیل کنیم. شاهد رقابت کریدورها در خاورمیانه هستیم، با توجه به موقعیتی که ایران دارد نیازی به تبلیغ نداریم و اگر کریدورها را بسازیم، صاحب بار از آن استفاده می‌کند./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان