اسپانیا به دنبال این سلاح همه‌کاره!/ عکس


وزارت دفاع اسپانیا قراردادی به ارزش نزدیک به 700 میلیون یورو با یک کنسرسیوم تجاری موقت شامل Escribano Mechanical Engineering و Rheinmetall Expal Munitions برای تامین سیستم پرتاب موشک با تحرک بالا (Silam) را امضا کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیستم انتخاب شده PULS، یک موشک انداز است که توسط شرکت Elbit Systems ساخته شده‌است. این توافق شامل انتقال فناوری برای تولید پرتابگرهای راکت و مهمات در اسپانیا است.

بیشتر بخوانید:

وحشت شدید آمریکا و کره جنوبی از این هواپیمای مخوف آقای «اون»!

این برنامه در ابتدا قصد دارد دوازده پرتابگر را خریداری کند. علاوه بر این، این بسته خرید شامل طیف وسیعی از خودروها و سیستم‌های پشتیبانی مانند 12 وسیله حمل مهمات، دو خودروی بازیابی، شش خودروی شناسایی با تحرک بالا، ده نوع مختلف خودروی پست فرماندهی، پشتیبانی اولیه لجستیکی، آموزش و منابع شبیه سازی و یک پلت فرم پرتاب موشک برای آزمایش و اعتبار سنجی مهمات است.

اسپانیا به دنبال این سلاح همه‌کاره!/ عکس

از نظر مهمات، وزارت دفاع اسپانیا در نظر دارد یک دسته اولیه از 680 راکت خریداری کند. این شامل 288 راکت هدایت شونده با برد 35 کیلومتر، 112 موشک هدایت شونده با برد تا 150 کیلومتر، 64 موشک با برد 300 کیلومتر، به علاوه 216 موشک آموزشی با برد 7 تا 15 کیلومتر است.

این خرید همچنین شامل رادارهای چند منظوره و پهپادهای تاکتیکی با کارایی بالا برای مکان یابی و شناسایی هدف و همچنین مهمات سرگردان است.

منبع: armyrecognition

بیشتر بخوانید:

اَبَرسربازهای چینی با تجهیزات مایکروسافت/ عکس

گورستان بزرگ تانک‌های صدام حسین / عکس

آزمایش موفق سیستم موشک‌ فریب لاکهید مارتین

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق