شاخص آلودگی هوای اصفهان جمعه 1 دی 1402


شاخص آلودگی هوای اصفهان جمعه 1 دی 1402

هوای کلان شهر اصفهان، امروز در ۸ ایستگاه، ناسالم برای عموم است. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ می پردازیم.

بر اساس داده‌ های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه‌ های احمد آباد و پارک زمزم با ۱۵۶، دانشگاه صنعتی با ۱۵۳، انقلاب ۱۶۰، سپاهان شهر با ۱۶۲، فیض ۱۵۸، قهجاورستان ۱۶۷ و کردآباد با ۱۶۱ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم، برای عموم است.

همچنین در حال حاضر شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌ های انقلاب با شاخص در ایستگاه‌ های ۲۵ آبان با ۱۲۰، پروین ۱۴۴، رهنان ۱۴۹، زینبیه با ۱۳۴ فرشادی با ۱۳۲، کاوه با ۱۴۹، میرزا طاهر با ۱۳۸ و ولدان با ۱۲۳AQI و زرین شهر با ۱۲۶AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم، برای گروه‌ های حساس است.

همچنین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌ های ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز اول دیماه، با میانگین ۱۴۶ AQI، در وضعیت ناسالم، برای گروه‌ های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص آلودگی هوای اصفهان جمعه 1 دی 1402

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌ های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونو کسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌ های پایش هوا، ثبت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه