انتخابات پارلمانی صربستان دردسرساز شد/ حمله معترضان به ساختمان شورای شهر بلگراد


انتخابات پارلمانی صربستان دردسرساز شد/ حمله معترضان به ساختمان شورای شهر بلگراد

هزاران نفر از هواداران اپوزیسیون صربستان در تظاهراتی خواستار لغو نتایج پارلمانی در این کشور شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معترضان یکشنبه به ساختمان شورای شهر بلگراد حمله کرده و با پرتاب سنگ و بطری نوشیدنی در و پنجره‌ها و دوربین‌های مداربسته این ساختمان را شکستند.

یکی از شاهدان گفت که پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و برخی از اعتراض‌کنندگان از دیوارهای ساختمان شورای شهر بالا رفته و پنجره‌ها را شکستند. «سردجان میلیووجویچ» و «ولادیمیر اوبرادوویچ» از اعضای ائتلاف «صربستان علیه خشونت» تلاش کردند تا درهای ساختمان شورای شهر را باز کنند اما موفق نشدند.

معترضان برای تشویق آنها شعار می‌دادند: «تسلیم نشود.» این در حالی است که آنها در شعاری دیگر، الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان را «دزد» خطاب کردند. این در حالی است که «مارینیکا تپیچ» یکی دیگر از اعضای ائتلاف صربستان علیه خشونت همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد. ووچیچ در واکنش به این اعتراضات گفت که «جای نگرانی نیست و صربستان با انقلاب رنگی مواجه نیست.»

حزب حاکم «ترقیخواه صربستان» در انتخابات پارلمانی هفته گذشته ۴۶.۷۲ درصد آرا را کسب کرد اما مخالفان، ووچیچ را به تاثیرگذاری در انتخابات متهم کرده و می‌گویند که تخلفاتی در رای‌گیری رخ داده است.

در این انتخابات، ائتلاف چپ میانه صربستان علیه خشونت با کسب ۲۳.۵۶ درصد آرا و حزب سوسیالیست صربستان با کسب ۶.۵۶ درصد آرا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا