دست برتر ایران در جنگ اقتصاد دریایی


دست برتر ایران در جنگ اقتصاد دریایی

معاون هماهنگ کننده ارتش با به اشاره به این‌که دشمن ۲۸۵۰ بار به جزیره خارک حمله کرد تا صادرات نفت ایران را متوقف کند، گفت: با تلاش نیروی دریایی و کارکنان شرکت ملی نفت توان صادرات نفت کشور در جنگ تحمیلی حفظ شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری ، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در یادواره ۳۱ شهید دانشگاه نفت در دانشکده نفت آبادان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، دشمنی استکبار جهانی با ایران آغاز شد. جلوگیری از چپاول منابع ملی، شکسته شدن همینه پوشالی استکبار جهانی در منطقه و خاورمیانه از دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. دشمنان از آن وقت ترفندهای زیادی را برای جلوگیری از رشد انقلاب در دستور کار قرار دارند. دشمنان انقلاب سعی داشتند با ایجاد اختلاف قومی و مذهبی و ترور شخصیت‌های انقلاب به مقاصد شوم خود برسند که موفق نشدند و پس از آن جنگ بزرگی علیه کشور تحمیل کردند.

وی اولین هدف از تحمیل جنگ علیه کشور را شکست انقلاب و جلوگیری از رشد آن دانست و افزود: تصرف سرزمین و پیدا کردن راه بزرگتر به خلیج فارس از دیگر اهداف شوم صدام بود که به برکت خون شهدا دشمن به اهداف خود نرسید و شکست خورد. استبکار جهانی بعد از جنگ، تحریم‌ها را علیه کشور ادامه داد و هر سال دامنه آن را گسترده‌تر کرد که با حضور مردم هیچگاه اهداف آن‌ها محقق نشد.

وی هم‌چنین هدف دشمن از راه‌اندازی تهاجم و جنگ نرم را تسلط بر ذهن جوانان برای تغییر عقیده و باور آنها عنوان و تصریح کرد که «دشمن سعی دارد تا از این مسیر فکر و رفتار جوانان را نسبت به انقلاب تغییر دهد.» افزود: رمز موفقیت کشور در ادامه راه شهدا، انسجام و وحدت است. دشمنان ایران اسلامی اینک با جنگ شناختی و ترکیبی سعی دارند به کشور ضربه بزنند که هیچگاه به اهداف خود نخواهند رسید.

دست برتر ایران در جنگ اقتصاد دریایی

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این‌که «نیروی دریایی در جنگ، اقتصاد دریایی کشور را نجات داد»، گفت: بعد از عملیات مروارید هفتم آذر ۵۹ که منجر به نابودی نیروی دریایی و توان صادراتی نفت عراق از سکوهای نفتی مهم البکر و الامیه در خلیج فارس شد دشمن سعی داشت تنگه هرمز، جزیره خارک و شمال خلیج‌فارس را ناامن کنند تا از نظر اقتصادی ما را شکست بدهند. دشمن ۲۸۵۰ بار به جزیره خارک حمله کرد تا صادرات نفت ایران را متوقف کند، افزود: با تلاش نیروی دریایی و کارکنان شرکت ملی نفت توان صادرات نفت کشور در جنگ تحمیلی حفظ شد. نیروی دریایی بیش از ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کرد و بندر امام خمینی(ره) را فعال نگه داشت تا به اقتصاد کشور ضریه وارد نشود.

وی گفت: امروز جایگاه بین‌المللی انقلاب اسلامی در جهان بالاست. ایران اسلامی امروز به بازیگر مهم در عرصه جهانی تبدیل شده و به همت دانشگاهیان، امروز انواع مهمات از جمله پهپاد، موشک، سامانه دفاعی زمین به هوا تولید و بخشی را صادر می‌کنیم و توان برتر موشکی و پهپادی در منطقه هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا