تولید داروی متی‌مازول از سر گرفته شد


تولید داروی متی‌مازول از سر گرفته شد

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو، خبر داد: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی‌مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)ناصر هیراد معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو، گفت: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی‌مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد.

ناصر هیراد درباره آخرین وضعیت تامین داروی متی‌مازول (داروی هورمونی درمان بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید) اظهار کرد: کمبود این دارو به دلیل مشکل شرکت‌های تولیدکننده در واردات مواد اولیه بوده است که این مشکل در حال رفع شدن است.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل داروی سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر یکی از شرکت‌های دارویی مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کرده و به‌زودی تولید را از سرخواهد گرفت؛ همچنین یک شرکت دیگر نیز در حال واردات مواد اولیه این دارو است و به محض واردات ماده اولیه تولید متی‌مازول همزمان در دو شرکت پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته یک محموله از این دارو وارد و توزیع شده است.

داروی متی‌مازول برای درمان بیماری پرکاری تیروئید و به اصطلاح تیروئید بیش از حد فعال استفاده می‌شود. این دارو تولید هورمون‌های تیروئیدی را مهار کرده و با جلوگیری از اکسیداسیون ید در غده تیروئید مانع از ساخت تیروکسین (T ۴) و تری یدوتیرونین (T ۳) که هورمون‌های تیروئیدی می‌باشند، می‌شود.

طی ماه‌های گذشته این دارو به دلیل مشکلات ارزی و نبود مواد اولیه از سوی تنها شرکت تولیدکننده تولید نشد اما به مدت یک ماه است که این کارخانه تولید این دارو را در تعدادی محدود آغاز کرده است و به صورت سهمیه ای و با تعداد دو یا سه جعبه به شکل قطره چکانی در داروخانه ها عرضه می شود که به طور مسلم کفاف مصرف کنندگان این دارو را نمی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی