آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده


آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

اگر دنبال آموزش شیرینی های خوشمزه خانگی پرطرفدار ، سنتی و مدرن همراه با طرز تهیه شیرینی هایی مثل نخودچی ،نارگیلی ، گردویی ، پادرازی ، توری کنجدی ، قطاب و مشاوره فروش یا کسب درآمد از شیرینی عید به زبان ساده هستید ،با آموزشگاه سفره ایرانی همراه...

اگر دنبال آموزش شیرینی های خوشمزه خانگی پرطرفدار ، سنتی و مدرن همراه با طرز تهیه شیرینی هایی مثل نخودچی ،نارگیلی ، گردویی ، پادرازی ، توری کنجدی ، قطاب و مشاوره فروش یا کسب درآمد از شیرینی عید به زبان ساده هستید ،با آموزشگاه سفره ایرانی همراه باشید.

نوروز که به عنوان سال نو ایرانی نیز شناخته می شود، زمان جشن و شاد شدن میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

نوروز در اولین روز بهار، جشن گرفته می شود. این عید عمیقاً ریشه در سنت‌های کهن ایرانی دارد و زمانی است که مردم گرد هم می‌آیند تا آغاز سال نو را جشن بگیرند و به استقبال فرا رسیدن بهار بروند.

یکی از مهم ترین جنبه های نوروزی شیرینی های سنتی است که در مهمانی ها میل می شود. این شیرینی‌ها که اغلب به آنها شیرینی خشک نوروزی می‌گویند، بخشی جدایی‌ناپذیر از جشن‌های نوروزی است.

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

انواع مختلفی شیرینی های خشک وجود دارد که در ایام نوروز از آن ها لذت می برند و هر کدام طعم و بافت منحصر به فرد خود را دارند. برخی از پرطرفدارترین انواع شیرینی خشک که در ایام نوروز میل می شوند عبارتند از:

شیرینی عید باقلوا

باقلوا شیرینی غنی و مقوی است که از لایه‌های خمیر نازک پر شده با آجیل خرد شده تشکیل شده است و با شربت یا عسل شیرین می شود. این یک شیرینی محبوب در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و مدیترانه است و اغلب در مهمانی های نوروز از آن لذت می برند.

نوقل

نوقل یک شیرینی سنتی ایرانی است که از بادام یا گردو با روکش شکر درست می شود. در نوروز اغلب به عنوان قند کنار چای سرو میشود و افراد در هر سنی از آن لذت می برند.

سوهان

سوهان شیرینی ترد زعفرانی سنتی ایرانی است که با جوانه گندم، آرد، زرده تخم مرغ، گلاب، شکر، کره یا روغن نباتی، زعفران، هل و پسته یا بادام خلال شده درست می شود. این شیرینی محبوب در نوروز است و اغلب به عنوان هدیه به دوستان و خانواده داده می شود.

قطاب

قطاب نوعی شیرینی شکم پر ایرانی است که با گردو، هل و دارچین پر می شود. در روز های نوروز برای مهمانی های رسمی از آن استفاده می شود و یک خوراکی محبوب و مقوی به حساب می آید.

رنگینک

یک شیرینی ایرانی با اصالت جنوبی است که با خرما و گردو درست می شود. رنگینک با تفت دادن ترکیب آرد و انواع ادویه مخصوص و ترکیب آنها با خرما تهیه می شود. رنگینک میتواند یک دسر عالی بعد از سبزی پلو با ماهی باشد تا طبع سرد ماهی را در بدن متعادل کند. از این رو برای ایام عید که سبزی پلو با ماهی که غذای ضیافت ایرانی هاست بسیار مناسب است.

پشمک خوراکی لطیفی و مطبوع است که از شکر تابیده تهیه می شود. بافت منحصر به فردی دارد که شبیه نخ یا الیاف است، به همین دلیل نام آن را “نبات پنبه ای” گذاشته اند. پشمک اغلب با موادی مانند گلاب، زعفران یا پسته طعم‌دار می‌شود تا عطر و طعمی به آن اضافه شود. پشمک به خاطر بافت سبک و پف دارش معروف است که آن را به یک خوراکی شیرین دلپذیر مخصوصا برای کودکان تبدیل کرده است.

شیرینی برنجی یا شیرینی آرد برنج

شیرینی سنتی ایرانی است که با آرد برنج درست می شود. این کوکی ها بدون گلوتن هستند و بافت ظریفی دارند. آنها اغلب با گلاب و هل طعم دار می شوند . شیرینی برنجی معمولاً به شکل کلوچه های کوچک و لقمه ای شکل می گیرد و اغلب با پسته یا بادام تزئین می شود. دسر محبوبی در ایران است و با یک فنجان چای یا به عنوان یک خوراکی شیرین در روز نوروز میل می شود.

نان نخودچی

که به کلوچه نخودچی نیز معروف است یک شیرینی سنتی ایرانی است که با آرد نخود درست می شود. این کوکی ها شکننده هستند و در دهان ذوب می شوند، با طعم معطر گلاب و هل. نان نخودچی را اغلب به شکل گل های چهار پَر در می آورند و با پسته یا نقطه زعفران تزیین می کنند. آنها فاقد گلوتن، بدون لبنیات و وگان هستند و برای ترجیحات غذایی مختلف مناسب می باشند. این کوکی‌ها معمولاً با چای ایرانی میل می‌شوند و در جشن‌های سال نو ما ایرانی‌ها یک خوراکی محبوب به حساب می آیند .

شیرینی کشمشی

یک شیرینی کلاسیک ایرانی است که با کره، شکر، تخم مرغ و کشمش درست می شود. این کوکی ها دارای بافت کره ای است که لبه های تردی دارند، در حالی که در مرکز نرم و جویدنی هستند. شیرینی کشمشی را می توان با زعفران طعم دار کرد تا عطر بیشتری پیدا کند. آنها اغلب با آرد بدون گلوتن نیز درست می شوند. این کوکی ها را می توان برای چند روز نگهداری کرد یا برای ماندگاری طولانی تری منجمد کرد. آنها یک خوراکی لذت بخش هستند که می توان با یک فنجان چای یا قهوه از آن لذت برد.

یکی از مهم ترین رسومات که در نوروز برگزار می شود سفره هفت سین است که سفره آرایی سنتی است که با هفت آیتم نمادین که در الفبای فارسی با حرف «س» شروع می شود تزئین می شود. این اقلام جنبه های مختلف زندگی را نشان می دهند که نماد به ارمغان آوردن خوش شانسی و رفاه در سال آینده هستند.

یکی دیگر از سنت‌های مهمی که در نوروز اتفاق می‌افتد، نظافت بهاری است که شامل نظافت کامل خانه برای آماده شدن برای رسیدن سال جدید است. این سنت نمادی از ایده شروع تازه و پشت سر گذاشتن هرگونه تفکر و حال و هوای منفی از سال گذشته است.

در مجموع، نوروز زمانی است که مردم گرد هم می آیند تا فرا رسیدن بهار را جشن بگیرند و به استقبال آغاز سال جدید بروند. شیرینی های سنتی که در طول تعطیلات میل می شوند بخش مهمی از جشن ها هستند که برای مردم راهی است تا ارتباط با میراث فرهنگی خود را حفظ کنند. چه در خوردن یک تکه باقلوا و چه نشستن در کنار سفره هفت سین، نوروز زمانی است که مردم دور هم جمع می شوند و شروع سال نو را جشن می گیرند.

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان سادهاستاد مرعشی و شیرینی های سنتی

پکیج آموزشی شیرینی عید ،برنامه ای است برای افرادی که علاقه مند به یادگیری طرز تهیه شیرینی سنتی و مدرن ایرانی می باشند . این برنامه توسط یک استاد حرفه ای و آشنا به فنون شیرینی سازی ایرانی برگزار می شود.

استاد مرعشی بیش از ۳۰ سال تجربه پژوهش و آموزش شیرینی پزی ایرانی را دارند . مدیر و موسس آموزشگاه سفره ایرانی در این سال ها با تجربیات خود بسیاری از کسب و کار های شیرینی پزی را حمایت کرده اند و باعث رشد و پیشرفت آنها شده اند.

همچنین کدبانو های ایرانی که به دنبال ارائه هنر خود در خانه و برای خانواده خود می باشند از آموزش های استاد مرعشی بهره مند شده و از یادگیری مهارت های خاص لذت میبرند.

شیرینی سنتی نوروزی

آموزش شیرینی های نوروزی شامل ۲۰ آیتم آموزشی میباشد که هر کدام بر روی نوع متفاوتی از شیرینی تمرکز دارند. این کلاس شامل انواع شیرینی های سنتی ایرانی مانند شیرینی نخودچی ، قطاب ، شیرینی برنجی ، شیرینی زعفرانی ، شیرینی پادرازی ، سوهان کنجدی ، کلمپه خرمایی ، گردویی پفکی می باشد .

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

پیستری شف فاطمه موسوی و شیرینی مدرن نوروزی

اما آموزش های کلاس شیرینی عید سفره ایرانی به آیتم های سنتی خلاصه نشده و آموزش های بسیار جذابی از شیرینی های مدرن را نیز در خود جایی داده است .

این قسمت از کلاس توسط استاد موسوی یکی از بهترین مدرسین قنادی فرانسوی در ایران آموزش داده میشود. آیتم های شیرینی مدرن نوروزی عبارتند از :

  • کاپ آجیل
  • شیرینی دیاموند
  • اسلایس رزبری
  • رول انجیر
  • زفیر
  • نوگت
  • ترکیش دلایت
  • بیسکویت لوتوس

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان سادهآموزش بازاریابی و فروش شیرینی عید

اما امسال یک تفاوت چشمگیری با سال های گذشته دارد ، در کلاس شیرینی های نوروزی سفره ایرانی ، مشاوره بازاریابی و فروش شیرینی هم گنجانده شده است، این فرصت بسیار مناسبی است تا فعالان کسب و کار سفارش شیرینی که قصد راه اندازی کارگاه شیرینی پزی دارند از تجربیات آقای محمد سیدآبادی بهره مند شده تا اصول صحیح راه اندازی کسب و کار و یا افزایش فروش خود را آموزش ببینند.

فروش و بازاریابی شیرینی قبل از نوروز، سال نو ایرانی، می تواند یک فرصت سودآور باشد. برای به حداکثر رساندن فروش خود، میتوانید از تجربیات محمد سیدآبادی استفاده کنید . او به شما می آموزد که از استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ایجاد بسته بندی جذاب و اجرای تکنیک های فروش موفق چگونه استفاده کنید تا به فروش بالایی را تجربه کنید

راهنمای گام به گام بازاریابی و فروش شیرینی

۱. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید:

مشخص کنید که مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند ؟ چه درآمدی دارند ؟ علایق سنتی دارند یا مدرن ؟

۲. یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد کنید:

یک استراتژی جامع برای تبلیغ شیرینی های خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. این شامل:

هویت برند خود را ایجاد کنید

یک داستان، لوگو و رنگ بندی جذاب از برند خود بسازید تا شیرینی های خود را از نظر بصری جذاب و به یاد ماندنی کنید. نگران این مرحله نباشید محمد سیدآبادی به شما کمک می کند که این مرحله را به راحتی انجام دهید.

ایجاد محتوای جذاب

تصاویر و ویدیوهای باکیفیت از شیرینی های خود را به همراه تیترهای جذاب و توضیحات آموزنده به اشتراک بگذارید. .تصاویر بسته بندی توصیفات یا آموزش های پشت صحنه را برای جذب مخاطب خود در نظر بگیرید.

شاید فکر میکنید عکاسی از محصولات کار سختی است و یا به تجهیزات عجیب و غریبی نیاز دارد، اما محمد سیدآبادی در مشاوره خود به شما می آموزد که چگونه با حداقل امکانات بهترین نتیجه را بگیرید

– همکاری با اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان: با افراد محبوب مرتبط با صنف خود که می توانند محصولات شما را تبلیغ کنند و به دیگران معرفی کنند ، همکاری کنید.

۳. شیرینی های خود را به صورت جذاب بسته بندی کنید:

روی بسته بندی هایی سرمایه گذاری کنید که روح نوروز را منعکس می کند و مخاطبان هدف شما را جذب می کند. استفاده از رنگ‌های زنده، نقوش سنتی یا پیام‌های شخصی‌سازی شده را در نظر بگیرید.

مثلا : نوروزِ امسال، خوشمزه تره

اطمینان حاصل کنید که بسته بندی بادوام، بهداشتی و دارای برچسب مناسب با مواد تشکیل دهنده، تاریخ انقضا و هرگونه هشدار آلرژی باشد. این نشان میدهد چقدر برای مخاطب خود ارزش قائل هستید قطعا آنها متوجه این پیام شما میشوند و از توجه شما با تکرار سفارش و معرفی شما به دوستانشان قدردانی خواهند کرد.

۴. تبلیغات و تخفیف های انحصاری ارائه دهید:

با ارائه تبلیغات، تخفیف ها یا فرصت های ویژه با زمان محدود، مشتریان را به خرید شیرینی های خود تشویق کنید. این می تواند شامل پیشنهادات بسته بندی خاص، نمونه های رایگان یا کدهای تخفیف برای معرفی به دوستان باشد.

۵. مشارکت های محلی:

با کافه ها، رستوران ها یا فروشگاه های هدیه محلی همکاری کنید و شیرینی های نوروزی خود را در آنجا بفروشد و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید.

۶. با مشتریان خود تعامل داشته باشید:

به سؤالات و نظرات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به سرعت پاسخ دهید. خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهید، به هر گونه نگرانی رسیدگی کنید و از حمایت آنها ابراز قدردانی کنید.

به یاد داشته باشید که فروش موفق شیرینی قبل از عید نوروز نیازمند برنامه ریزی دقیق، بازاریابی موثر و توجه به جزئیات در بسته بندی و فروش است. با پیروی از این راهنمای گام به گام، میتوانید شانس خود را برای یک جشن نوروزی موفق و سودآور افزایش دهید.

در مجموع، بسته آموزشی شیرینی عید، تجربه یادگیری جامع و همه جانبه ای را برای علاقه مندان به کاوش در دنیای شیرینی سازی ایرانی فراهم می کند. شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا مهارت های خود را در پخت و پز، درک عمیق تر از سنت های آشپزی ایرانی به دست آورند و از ایجاد شیرینی های خوشمزه برای به اشتراک گذاشتن با عزیزان خود در ایام نوروز و سایر مناسبت های خاص لذت ببرند.

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

آموزشگاه سفره ایرانی

آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی سفره ایرانی با سابقه ۳۰ ساله در آموزش هنر شیرینی پزی، آن را به موسسه ای معتبر در این صنعت تبدیل کرده است. کیفیت بالای آموزش شیرینی پزی که توسط مدرسه ارائه می شود از چندین عامل کلیدی ناشی می شود:

۱. اساتید باتجربه و ماهر: این موسسه آموزشی دارای تیمی از اساتید مجرب و که طی سالیان متمادی مهارت خود را ارتقا داده اند. این اساتید دانش و تخصص گسترده ای در زمینه شیرینی پزی دارند و آنها را قادر می سازد تا مفاهیم و فنون را به طور موثر به دانشجویان خود منتقل کنند.

۲. شیرین پزی از مبتدی تا پیشرفته : موسسه سفره ایرانی برنامه های آموزشی جامعی را ارائه می دهد که طیف وسیعی از فنون، دستورالعمل ها و مهارت های شیرینی پزی را در بر می گیرد. هنرجویان با جنبه‌های مختلف صنعت شیرینی‌پزی، از جمله پخت، تزئین، ترکیب طعم و مدیریت کسب‌وکار آشنا می‌شوند. کلاس های سفره ایرانی به نحوی طراحی شده است که علاقمندان به شیرینی پزی را با مهارت های لازم برای موفقیت در تجارت شیرینی پزی مجهز می کند.

۴. پشتیبانی نامحدود فردی: مدرسه سفره ایرانی تضمین می کند که هر هنرجو راهنمایی های اساتید را دریافت می کند. شاگردان بعد از شرکت در کلاس ، به طور منظم تمرینات خود را در خانه یا کارگاه خود اجرا میکنند و میتوانند سوالات خود را از طریق واتس آپ یا به صورت تلفنی از اساتید بپرسند و در صورت نیاز راهنمایی های خود را دریافت کنند.

این پشتیبانی به زمان برگزاری کلاس ها محدود نمیشود، هنرجویان از لحظه ثبت نام در آموزشگاه در واقع عضو خانواده سفره ایرانی میشوند که به طور نامحدود از پشتیبانی تمام اساتید بهره مند خواهند شد.

۵. موفقیت هنرجویان سفره ایرانی : اثبات اعتبار هر آموزشگاهی در موفقیت هنرجویان آن نهفته است. در طول سالیان متمادی بسیاری از شاگردان سفره ایرانی در صنعت شیرینی پزی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. دستاوردهای آنها به عنوان شاهدی بر توانایی آموزشگاه در ارائه مهارت ها و دانش قنادی و آشپزی میباشد . خیلی از هنرجویان شیرینی پزی های پر فروشی را دایر و مدیریت می کنند و حتی برخی از آنها در حال حاضر استاد شیرینی پزی شده و این هنر را تدریس میکنند.

در خاتمه می توان گفت که آموزشگاه سفره ایرانی به دلیل آموزش باکیفیت، اساتید مجرب،کلاس های قنادی جامع، رویکرد صحیح آموزشی و سوابق اثبات شده موفقیت دانش آموزان در زمینه آموزش شیرینی پزی برجسته است. علاقمندان مشتاق با ثبت نام در آموزشگاه سفره ایرانی می توانند مهارت، دانش و اعتماد به نفس لازم را برای رونق در صنعت شیرینی پزی کسب کنند.

شیرینی عید با ماندگاری بالا

شیرینی های خشک به دلیل ترکیبات و روش های تهیه، اغلب ماندگاری طولانی دارند اما نحوه نگهداری شیرینی های خشک برای حفظ کیفیت و تازگی آنها ضروری است. در اینجا توضیحی درباره دلیل ماندگاری طولانی شیرینی ها و نکاتی برای نگهداری موثر شیرینی های خشک آورده شده است:

رطوبت کم : شیرینی های خشک معمولاً رطوبت خود را آزاد نمی کنند ، به این دلیل که حداقل رطوبت را درون خود دارند. این رطوبت کم از رشد باکتری ها، کپک ها و سایر میکروارگانیسم هایی که می توانند غذا را فاسد کنند، جلوگیری می کند.

غلظت بالای قند: شیرینی ها اغلب دارای محتوای قند بالایی هستند که به عنوان یک نگهدارنده طبیعی عمل می کند. شکر با بیرون کشیدن رطوبت و جلوگیری از رشد آنها، محیطی نامناسب برای باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها ایجاد می کند. این به افزایش ماندگاری شیرینی ها کمک می کند.

بسته بندی مناسب: بسته بندی نقش تعیین کننده ای در حفظ کیفیت شیرینی های خشک دارد. در اینجا چند نکته برای بسته بندی موثر وجود دارد:

از ظروف وکیوم هوا استفاده کنید: شیرینی های خشک را در ظروف دربسته نگهداری کنید تا از قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت جلوگیری کنید. این به حفظ بافت، طعم و تازگی آنها کمک می کند.

ظروف مات را انتخاب کنید: ظروف مات یا بسته بندی هایی را انتخاب کنید که جلوی نور را بگیرند. نور می تواند باعث تخریب برخی از مواد تشکیل دهنده شود و در طول زمان منجر به تغییر طعم و رنگ شود.

برچسب و تاریخ: ظروف خود را به درستی با نام شیرینی و تاریخ بسته بندی برچسب بزنید. این به شما کمک می کند تا تازگی و چرخش شیرینی های خود را پیگیری کنید.

شرایط نگهداری: شرایط نگهداری مناسب برای نگهداری شیرینی خشک حیاتی است. عوامل زیر را در نظر بگیرید:

دما: شیرینی ها را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نگهداری کنید. دمای بالا می تواند باعث ذوب شدن قند موجود در شیرینی ها و در نتیجه تغییر بافت شود.

رطوبت: از نگهداری شیرینی ها در محیط های مرطوب خودداری کنید زیرا رطوبت می تواند بر بافت آنها تأثیر بگذارد و منجر به رشد کپک شود.

جداسازی: برای جلوگیری از انتقال طعم و حفظ خصوصیات فردی آنها، انواع مختلف شیرینی خشک را جداگانه نگهداری کنید.

چرخش: برای اطمینان از اینکه شیرینی‌های قدیمی‌تر ابتدا مصرف می‌شوند یا به فروش می‌رسند، رویکرد اولین ورود، اولین خروج (FIFO) را تمرین کنید. این به حفظ تازگی موجودی شما کمک می کند و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند.

با رعایت این نکات می توانید به طور موثری کیفیت شیرینی های خشک خود را حفظ کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید. این تضمین می‌کند که مشتریان شما می‌توانند برای مدت طولانی از خوراکی‌های خوشمزه و تازه لذت ببرند و احتمال بازگشت آنها برای خریدهای تکراری را افزایش می‌دهد.

شیرینی عید خانگی

شیرینی‌پزی در خانه تجربه‌ای فراتر از ایجاد خوراکی‌های خوشمزه . این نوعی مراقبه شاد است که در آن آشپزخانه به یک پناهگاه تبدیل می شود و عمل پخت و پز به یک آیین آرامش بخش .

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

همانطور که مواد را جمع آوری می کنید، آنها را دقیقا اندازه می گیرید و آنها را با هم مخلوط می کنید، وارد حالت تمرکز می شوید. هم زدن ریتمیک، و رایحه‌های معطری که فضا را پر می‌کند، همگی به احساس صلح و آرامش کمک می‌کنند. این فرآیند مستلزم حضور کامل شماست و به شما امکان می دهد از هرج و مرج دنیای بیرون فرار کنید و در سادگی خلق چیزی زیبا آرامش پیدا کنید.

مانند مدیتیشن، پخت شیرینی نیاز به صبر و حوصله دارد. هر مرحله، از هم زدن کره و شکر تا باز کردن خمیر، توجه کامل شما را می طلبد. این توجه متمرکز به شما این امکان را می دهد که واقعاً با مواد تشکیل دهنده و فرآیند ارتباط برقرار کنید و در نتیجه حس عمیقی از موفقیت ایجاد کنید.

اعتماد به نفس حاصل از تسلط بر مهارت پخت غیر قابل اندازه گیری است. لذت پختن شیرینی در خانه نه تنها در نتیجه نهایی (انواع شیرینی خوشمزه) بلکه در خود عمل پخت و پز نیز نهفته است. این یک فعالیت خلاقانه است که به شما امکان می دهد خود را ابراز کنید، خلاقیت های خود را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید و برای کسانی که در شیرینی های شما را میل می کنند ، شادی را به ارمغان بیاورید. اعتماد به نفس حاصل از کسب این مهارت به سایر حوزه‌های زندگی سرازیر می‌شود و به شما قدرت می‌دهد تا با چالش‌های جدید روبرو شوید و با همان اشتیاق و اراده به آنها نزدیک شوید.

بنابراین، لذت پختن شیرینی را در خانه تجربه کنید و بگذارید هنر قنادی مراقبه، منبع اعتماد به نفس و بیان خلاقانه شما باشد. در آشپزخانه، شما می توانید دنیایی از طعم ها و امکاناتی را بیابید که هم جسم و هم روح را تغذیه می کند.

مزایای پخت شیرینی در خانه:

کنترل کیفیت: هنگام پخت در خانه، کنترل کاملی بر مواد مورد استفاده دارید و از کیفیت و تازگی محصولات پخته شده خود اطمینان حاصل می کنید. شما می توانید مواد ارگانیک یا محلی را انتخاب کنید، از افزودنی های مصنوعی اجتناب کنید و نیازها یا ترجیحات غذایی خاص را برآورده کنید.

سفارشی سازی: پخت در خانه به شما این امکان را می دهد که دستور العمل ها را مطابق با ترجیحات ذائقه خود سفارشی کنید. می‌توانید شیرینی را تنظیم کنید، مواد را اضافه یا حذف کنید، و طعم‌ها را آزمایش کنید و خوراکی‌های منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی کنید.

مقرون به صرفه: پخت در خانه می تواند مقرون به صرفه تر از خرید محصولات پخته شده از فروشگاه یا نانوایی باشد. هزینه مواد به طور معمول کمتر است و شما می توانید با پول کمتر مقادیر بیشتری تهیه کنید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا از میزبانی مجالس لذت می برید، این امر به ویژه مفید است.

پیوند و خلاقیت: پخت و پز در خانه می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه باشد که خانواده و دوستان را دور هم جمع می کند. این فرصتی را برای پیوند، به اشتراک گذاشتن دستورالعمل ها و ایجاد خاطرات ماندگار فراهم می کند.

شیرینی خانگی اسلایس بار

اسلایس بار به نوعی شیرینی های بُرشی اشاره دارد که معمولاً به شکل مستطیل یا مربع تهیه می‌شود و به صورت تکه‌ای سرو می‌شود. اسلایس‌بارها در طعم‌ها و بافت‌های مختلفی وجود دارند که اغلب مواد مختلف را با هم ترکیب می‌کنند تا یک خوراکی خوشمزه و دلپذیر ایجاد کنند. برخی از انواع محبوب نوارهای برش مرطوب عبارتند از:

براونی

براونی‌های غنی، لذیذ و شکلاتی، برش‌های براونی یک شیرینی کلاسیک معروف هستند. آنها با موادی مانند پودر کاکائو، شکلات، کره، شکر و تخم مرغ درست می شوند و در نتیجه بافتی متراکم و مرطوب دارند.

بلوندی ها

بلوندی ها مانند براونی ها است اما بدون پودر کاکائو درست می شوند و در نتیجه رنگ روشن تر و طعمی غنی و کره ای دارند. آنها اغلب حاوی موادی مانند شکر قهوه ای، وانیل، و چیپس شکلات سفید هستند.

اسلایس بار لیمو

این برش های معطر و با طراوت دارای پوسته نازک بیسکویت کره ای و یک لایه قطور کرم لیمویی است. لایه رویی معمولا با آب لیمو، پوست، تخم مرغ و شکر درست می شود و طعمی معطر و مرکباتی ایجاد می کند.

اسلایس بار جادویی

اسلایس بار جادویی که به نام اسلایس هفت لایه نیز شناخته می‌شوند، ترکیبی از خرده‌های بیسکویت کراکر ، شیر تغلیظ شده شیرین، چیپس‌های شکلات، تکه‌های نارگیل و آجیل هستند. آنها تا زمانی که طلایی و رنگارنگ شوند، پخته می شوند و در نتیجه یک خوراکی لذت بخش و دلپذیر به دست می آورند.

اسلایس بار کارامل

یک شیرینی محبوب استرالیایی، اسلایس کارامل از یک پایه بیسکویت کره ای، یک لایه کارامل غنی و رویه شکلات تشکیل شده است. ترکیب کارامل شیرین و جویدنی با کرانچ پایه بیسکویتی یک خوراکی لذیذ را ایجاد می کند.

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

طرز تهیه اسلایس بار کارامل با پیستری شف موسوی

با هم یک نمونه آموزش به زبان ساده رو داشته باشیم تا مزه خوب اون رو همیشه به خاطر

مواد لازم اسلایس بار کارامل

۱ پیمانه شربت ذرت

۱ پیمانه شکر دانه ریز (۲۰۰ گرم)

کره ۵۷ گرم

۳۷۵ گرم کره بادام زمینی

۲/۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

¼ قاشق چایخوری نمک

۶پیمانه غلات برنج ترد (۱۷۵ گرم)

۱پیمانه شکلات چیپسی شیری (۱۷۰ گرم)

۲۲۶ گرم شکلات تافی خرد شده

۱و۲/۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

آموزش حرفه ای شیرینی عید مدرن و سنتی خانگی به زبان ساده

روش تهیه

یک سینی لبه کوتاه ۲۰ در ۳۰ را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید و کمی با کره چرب کنید. کنار بگذارید.

در یک قابلمه بزرگ، شربت ذرت، شکر و کره را روی حرارت ملایم با هم مخلوط کنید و هر از گاهی هم بزنید تا کره ذوب شود و مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

حرارت را تا متوسط رو به بالا افزایش دهید و مرتب هم بزنید. وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد (به محض اینکه شروع به حباب زدن کرد) آن را از روی حرارت بردارید و کره بادام زمینی، عصاره وانیل و نمک را اضافه کنید.

خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

غلات را اضافه کنید – مطمئن شوید که مواد به خوبی ترکیب شده اند.

مواد را به طور مساوی در سینی آماده شده بریزید. اگر در پخش غلات مشکل دارید، یک کاغذ یا سیلپت را روی آن قرار دهید و از دستان خود (مواظب باشید داغ است) یا پشت قاشق به آرامی در تابه فشار دهید. و کنار بگذارید

، شکلات چیپسی شیری ، ۱۷۰ گرم تافی و ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و در مایکروفر ذوب کنید

سپس بقیه تافی و روغن را اضافه کنید تا کامل ذوب شوند

و روی مواد که در سینی ریخته اید بریزید .

قبل از برش و سرو، اجازه دهید شکلات (حدود یک ساعت در دمای اتاق) خودش را بگیرد.

یک سینی لبه کوتاه ۲۰ در ۳۰ را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید و کمی با کره چرب کنید. کنار بگذارید.

در یک قابلمه بزرگ، شربت ذرت، شکر و کره را روی حرارت ملایم با هم مخلوط کنید و هر از گاهی هم بزنید تا کره ذوب شود و مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

حرارت را تا متوسط رو به بالا افزایش دهید و مرتب هم بزنید. وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد (به محض اینکه شروع به حباب زدن کرد) آن را از روی حرارت بردارید و کره بادام زمینی، عصاره وانیل و نمک را اضافه کنید.

خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

غلات را اضافه کنید – مطمئن شوید که مواد به خوبی ترکیب شده اند.

مواد را به طور مساوی در سینی آماده شده بریزید. اگر در پخش غلات مشکل دارید، یک کاغذ یا سیلپت را روی آن قرار دهید و از دستان خود (مواظب باشید داغ است) یا پشت قاشق به آرامی در تابه فشار دهید. و کنار بگذارید

، شکلات چیپسی شیری ، ۱۷۰ گرم تافی و ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و در مایکروفر ذوب کنید

سپس بقیه تافی و روغن را اضافه کنید تا کامل ذوب شوند

و روی مواد که در سینی ریخته اید بریزید .

قبل از برش و سرو، اجازه دهید شکلات (حدود یک ساعت در دمای اتاق) خودش را بگیرد.

امیدوارم از آموزش لذت برده باشید و حتما به سایت ما سر بزنید :

https://sofreirani.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید