انگشت اتهام سیاستمدارفرانسوی به سمت ناتو واتحادیه اروپا


انگشت اتهام سیاستمدارفرانسوی به سمت ناتو واتحادیه اروپا

اقتصادنیوز : رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه، ناتو و اتحادیه اروپا را مسئول ناآرامی‌های صربستان دانست .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه در شبکه ایکس نوشت: «رئیس‌جمهور صربستان در انتخابات پیروز شد – آتلانتیک (ناتو) بلافاصله وارد عمل شد و دست به اقدام زد. تظاهرات به‌ویژه در دانشگاه‌ها و شهرداری بلگراد سازماندهی شد. بوی یورومیدان می‌آید.»

این سیاستمدار فرانسوی ناتو را به تلاش برای ایجاد یک «رژیم رعیت» در صربستان متهم کرد.

خبر مرتبط
ادامه نا‌آرامی‌های صربستان/هزاران نفر بر علیه نتیجه انتخابات دست به تظاهرات زدند+عکس

اقتصادنیوز: چندین هزار نفر از صربستانی‌ها مقابل ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات در بلگراد تجمع کردند تا به نتایج انتخابات اعتراض کنند.

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات در بلگراد، هزاران تن از هواداران مخالفان برای تظاهرات تجمع کردند.

صربستان که مایل به پیوستن به اتحادیه اروپاست، مقابل فشار کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه مقاومت کرده است. مسکو برای دهه‌ها یکی از نزدیک‌ترین متحدان صربستان بوده، به‌ویژه پس از سال ۱۹۹۹، زمانی که روسیه با حملات هوایی ناتو علیه یوگسلاوی که صربستان و مونته‌نگرو را شامل می‌شد، مخالفت کرد.

یک هیات نظارتی بین‌المللی دوشنبه مدعی شد که ائتلاف حاکم به رهبری الکساندر ووجیچ در جریان انتخابات پارلمانی زودهنگام در ۱۷ دسامبر «از طریق سوگیری رسانه‌ای، نفوذ ووجیچ و تخلفاتی مانند خرید رأی، به مزیت ناعادلانه‌ای دست‌یافت»، اما مقامات صربستان وقوع هر نوع تقلب را رد می‌کنند.

حزب ووجیچ موسوم به حزب ترقی‌خواه صربستان توانست ۴۶.۷۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. بعد از آن حزب مخالف خشونت در جایگاه دوم قرار گرفت و ۲۳.۵۶ درصد رای گرفت و حزب سوسیالیست صربستان هم با کسب ۶.۵۶ درصد سوم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان