وزیرجنجالی اسرائیل غوغا به پا کرد


وزیرجنجالی اسرائیل غوغا به پا کرد

اقتصادنیوز : حمله مجدد وزیر تندرو کابینه نتانیاهو به گالانت بر سر جنگ غزه خبرساز شد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در انتقاد از یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم گفت: وزیر جنگ سردرگم و گیج شده‌است و فقط به عملیات تخریب ادامه می‌دهد.

طبق نوشته روزنامه رای الیوم، بن‌گویر عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را «مسخره‌» توصیف کرده و گفت که رویه نبرد در نوار غزه باید تغییر کند.

خبر مرتبط
نتانیاهو دست کمک به سوی چین و روسیه دراز کرد

اقتصادنیوز: در پی تداوم حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه و کشته شدن شمار زیادی از اسرای اسرائیلی، تل‌آویو دست به دامن روسای‌جمهور چین و روسیه شده تا بلکه بتواند با کمک این دو کشور اسرای خود را آزاد کند.

بن گویر تندرو خواستار ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به هر قیمتی است و حتی با آزادی اسرای صهیونیست در ازای آتش‌بس نیز مخالفت می‌کند.

پیش از این نیز دعواهای لفظی میان گالانت و ایتامار بن گویر در جریان جلسات کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکل گرفته بود.

پیشتر نیز یائیر لاپید، رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی به وجود اختلافات و بی‌اعتمادی میان دستگاه نظامی و سیاسی این رژیم اذعان کرده بود.

لاپید در سخنانی در این باره گفته بود: هیچ‌گونه اعتمادی میان دو بخش سیاسی و نظامی اسرائیل وجود ندارد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم امروز 26 اردیبهشت 1403