بن سلمان: برای ایجاد جنبش عربی-اسلامی جهت توقف تجاوز به غزه تلاش کردیم


بن سلمان: برای ایجاد جنبش عربی-اسلامی جهت توقف تجاوز به غزه تلاش کردیم

ولی عهد سعودی می‌گوید ریاض طی یک سال اخیر میزبان ۲ اجلاس پیرامون وضعیت دردناک غزه بود و تلاش کرد یک خیزش عربی اسلامی ایجاد کند تا جامعه جهانی را پیرامون نوار غزه تحت فشار قرار دهد.

بن سلمان: برای ایجاد جنبش عربی-اسلامی جهت توقف تجاوز به غزه تلاش کردیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی گفت این کشور «با توجه به جایگاه خود در سطح منطقه و جهان، تلاش کرد روابط سازنده خود را با کشور‌های دوست مستحکم کند تا جایی که میزبان تعدادی از نشست‌های بزرگ بود و طی یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ کشور گرد هم آمدند».

بن‌سلمان گفت: عربستان سعودی نشست مشترک و فوق‌العاده عربی اسلامی را پیرامون وضعیت دردناک نوار غزه برگزار کرد و از طریق این اجلاس تلاش کرد یک خیزش عربی-اسلامی مشترک ایجاد کند و جامعه جهانی را تحت فشار قرار دهد تا مواضع جدی و قاطع پیرامون توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و فراهم کردن امکان انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه اتخاذ کند.

بن سلمان همچنین گفت: خط مشی عربستان ثابت بوده و بر پایه احترام به حاکمیت ملی همه کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، پایبندی دائم به اصول مشروع بین‌المللی، پایبندی به اصول حسن همجواری، حل مسالمت آمیز نزاع‌ها و اتخاذ اقدامات لازم برای برقراری و تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان استوار است. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی