معرفی تیم رویایی نیم‌فصل لیگ برتر والیبال


بهترین بازیکنان دور رفت لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ لیگ برتر والیبال ایران از مهر سال ۱۴۰۲ آغاز شد و دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال با توجه به درخواست علاقه‌مندان این رشته مبنی بر انتشار آمار و اطلاعات هر مسابقه و همچنین ارائه جدول بهترین بازیکنان، برای نخستین‌بار با همکاری تیمی متشکل از آنالیزورهای تیم‌های لیگ برتری و جمع‌بندی آن‌ها، کلیه آمار و اطلاعات مربوط به مسابقات را جمع‌آوری کرده و یک روز پس از اتمام رقابت‌های هر هفته برای اطلاع علاقه‌مندان و بهره‌برداری رسانه‌ها منتشر می‌کند.

براساس آمار و اطلاعات به دست آمده تا پایان دور رفت لیگ برتر سال ۱۴۰۲، امیرحسین صداقت(امتیازآورترین بازیکن نیم فصل و بهترین قطر پاسور)، محمدطاهر وادی(بهترین پاسور)، آرمان صالحی(بهترین لیبرو)، سید محمد موسوی(بهترین مدافع میانی)، پوریا حسین خانزاده(بهترین دریافت کننده قدرتی)، آرمین قلیچ‌نیازی(بهترین مدافع میانی) و عثمان فریاد(بهترین دریافت کننده قدرتی) به عنوان تیم رویایی مسابقات لیگ برتر در پایان دور رفت این رقابت‌ها معرفی شدند.

امیرحسین صداقت بازیکن پاس گرگان با ۳۷ امتیاز مستقیم سرویس، ۵۱ درصد موفقیت در حمله، ۲۰ دفاع مستقیم و کسب میانگین پنج و سه امتیاز در هر ست علاوه بر کسب عنوان بهترین قطر پاسور، امتیازآورترین بازیکن نیم فصل لیگ برتر معرفی شد.

محمدطاهر وادی بازیکن فولاد سیرجان ایرانیان در دور رفت مسابقات با ۶۰ درصد پاس منجر به امتیاز، ۴۰ درصد کارایی سرویس، ۱۷ دفاع مستقیم و ۶۳ توپ‌گیری موفق، عنوان بهترین پاسور نیم فصل لیگ برتر را از آن خود کرد.

سید محمد موسوی دیگر بازیکن فولاد سیرجان ایرانیان با ۶۱ درصد موفقیت در حمله و ۵۱ دفاع مستقیم عنوان بهترین مدافع میانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. آرمین قلیچ‌نیازی دفاع وسط باشگاه هورسان رامسر هم با ۵۷ درصد موفقیت در حمله و ۴۰ دفاع مستقیم دیگر بازیکن ارزشمند پست مدافع میانی است.

اما در پست بهترین دریافت کننده قدرتی، پوریا حسین خانزاده بازیکن فولاد سیرجان ایرانیان با ۱۷ امتیاز مستقیم سرویس، ۵۵ درصد موفقیت در حمله، ۵۲ درصد موفقیت در دریافت و کسب میانگین چهار و نیم امتیاز در هر ست و عثمان فریاد بازیکن هورسان رامسر هم با ۷ امتیاز مستقیم سرویس، ۴۷ درصد موفقیت در حمله، ۶۰ درصد موفقیت در دریافت و کسب میانگین سه و ۹ امتیاز در هر ست بیشترین امتیازات را به خود اختصاص داده و در تیم رویایی جای گرفتند.

آرمان صالحی بازیکن شهرداری ارومیه با ۶۹ درصد موفقیت در دریافت اول و ۸۱ توپ‌گیری موفق به عنوان بهترین لیبروی نیم فصل لیگ برتر معرفی شد./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق