خوشحالی روزنامه دولت از پاک کردن عکس مهسا امینی+ فیلم


خوشحالی روزنامه دولت از پاک کردن عکس مهسا امینی+ فیلم

اقتصادنیوز: هواپیمای حامل کمک برای غزه، به دستور مقامات مصری مجبور به حذف تصویر مهسا امینی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، یورونیوز فارسی گزارش داد که انریکه پینیرو، فیلمساز ایتالیایی- آرژانتینی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدیویی از عملیات پاک کردن تصویر مهسا امینی از روی این هواپیما، اعلام کرد دولت مصر از فرود این هواپیما در فرودگاه بین‌المللی العریش ممانعت کرده بود و دلیل آن را لوگوی سیاسی روی دم و بدنه هواپیما اعلام کرد.

وی نوشت: برای اینکه سولیدر بتواند کمک‌های بشردوستانه را برای مردم غیرنظامی غزه ببرد مجبور شدیم عکس مهسا امینی و عبارت مربوط به آن را از روی هواپیما حذف کنیم در غیر این صورت دولت مصر به ما اجازه فرود در العریش را نمی‌دهد.

در روزهای پایانی تابستان سال قبل، فوت مهسا امینی به ابزاری برای راه‌اندازی آشوب و اغتشاش در ایران تبدیل شد. جریان ضدایرانی با اسم رمز مهسا امینی، اقدام به ایجاد ناامنی در داخل کشورمان کرد. در همین رابطه می‌توان به ائتلاف گسترده گروه‌های ضدایرانی، از سلطنت طلبان و منافقین گرفته تا تجزیه‌طلبان اشاره کرد که برای براندازی جمهوری اسلامی و سپس تجزیه ایران دور هم جمع شده بودند. در این میان دولت‌های غربی نیز با موج سواری روی شرایط پیش آمده در کشورمان، اهداف ضدایرانی خود را دنبال می‌کردند.

نصب تصویری از مهسا امینی روی هواپیمای بوئینگ نیز بخشی از پروژه تبلیغاتی غرب در همین باره بود. اما دولت مصر با ملزم کردن نهاد صاحب اختیار هواپیمای مورد بحث، از سوءاستفاده‌های سیاسی این نهاد به ظاهر حقوق بشری جلوگیری کرد. اقدام اخیر دولت مصر را می‌توان بخشی از نتایج دیپلماسی فعال و گسترده جمهوری اسلامی دانست که با روی کار آمدن دولت سیزدهم آغاز شده و جای دیپلماسی منفعلانه دولت قبل را گرفته است. با عادی‌سازی روابط تهران و ریاض، قاهره نیز همین مسیر را برای برقراری و بهبود روابط با ایران در پیش گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا