روایت متفاوت آملی لاریجانی از فتنه 88 و دستور مهم رهبری


روایت متفاوت آملی لاریجانی از فتنه 88 و دستور مهم رهبری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ایام فتنه برخی با کمک بیگانگان فضای جامعه را مسموم کردند، وقتی عده‌ای نتیجه انتخابات بر خلاف میلشان شد قصد تحمیل نظرشان را بر نظام داشتند و از کسانی هم که انتظار می‌رفت جهت‌گیری کنند، چنین عمل نکردند، خواصی که از آن‌ها توقع بود در جامعه انقلابی کسانی را که مسیر خلاف می‌روند را راهنمایی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: قانون اساسی ما اعتقادی و بر اساس توحید است در اصل دوم قانون اساسی جمله《لا اله الا الله》و سپس بحث امامت، معاد و استمرار اجتهاد را تصریح می‌کند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قانون اساسی ما اعتقادی و بر اساس توحید است در اصل دوم قانون اساسی جمله《آیت‌الله صادق آملی لاریجانی امروز در مراسم بزرگداشت ۹ دی که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر نور برگزار شد، اظهار کرد: در کتب متعدد روایی نقل شده است اگر کسی به عملی اعلام کند که بر اساس بصیرت نباشد از مسیر اصلی دورتر می‌شود، بصیرت انسان را در راه صحیح قرار می‌دهد و آن وقت مجاهدت اثرگذار است.

وی افزود: قبل از هر گونه تلاش و سرعت در عمل مهم شناخت مسیر حق است، اگر انسان عملش کم، ولی بر اساس یقین و بصیرت باشد، خیر و تاثیرش از عدم یقین بسیار بیشتر است. لا اله الا الله》و سپس بحث امامت، معاد و استمرار اجتهاد را تصریح می‌کند.

روایت متفاوت آملی لاریجانی از فتنه 88 و دستور مهم رهبری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایام فتنه برخی با کمک بیگانگان فضای جامعه را مسموم کردند، وقتی عده‌ای نتیجه انتخابات بر خلاف میلشان شد قصد تحمیل نظرشان را بر نظام داشتند و از کسانی هم که انتظار می‌رفت جهت‌گیری کنند، چنین عمل نکردند، خواصی که از آن‌ها توقع بود در جامعه انقلابی کسانی را که مسیر خلاف می‌روند را راهنمایی کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در زمان فتنه ۸۸ در شورای نگهبان بودم که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند، معمولا انقلاب‌های رنگی بر همین اساس اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنم در جلسه‌ای در محضر رهبر انقلاب که بنا شد دو نفر از شورای نگهبان و نمایندگانی از مدعیان برای طرح سخنان حاضر شوند، به‌رغم اینکه رهبری در کمال لطف همه سخنانشان را شنیدند و فرمودند ۱۰ تا ۱۵ درصد از صندوق‌ها دوباره شمارش می‌شود اگر تخلفی نبود، کنار می‌روید و قائله را ختم می‌کنید، قبول نکردند و یکی از آن‌ها گفت، ما نمی‌گوییم تقلب شده، می‌گوییم قبل از انتخابات استفاده‌های کردند؛ با آنکه حرف حسابی نداشتند، اما رهبری فرمودند بر اساس عقلانیت و منطق عمل کنید.

لاریجانی تاکید کرد: در زمان پوشاندن حقیقت، بصیرت لازم است، انسان دارای بصیرت راه را اشتباه نمی‌رود، همواره در معرض وسواس‌ها هستیم باید از خداوند بصیرت در دین را بخواهیم، اگر کسی در دین توقف نکند اشتباهاتش بیشتر است، توقف در دین، یعنی فهم درست دین و اگر انسان در غفلت بماند با فتنه مواجه می‌شود، ولی اگر خداوند بخواهد به او بصیرت دهد راه بر او روشن می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قانون اساسی ما اعتقادی و بر اساس توحید است در اصل دوم قانون اساسی جمله《لا اله الا الله》و سپس بحث امامت، معاد و استمرار اجتهاد را تصریح می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در صحنه عمل و اجرا فتنه‌ها رخ می‌دهد، چون شیطان دست بردار نیست، اطرافیانش را جمع و امور را مشتبه می‌کند.

وی اظهار کرد: توجه کنیم بعد سیاسی نظام عین دیانت ماست، توحید رکن رکین اعتقاد ما و اساس قانونی اساسی ما شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کمبود‌ها را قبول داریم، بحث معیشت، اقتصاد، مشکل کشاورزان به ویژه در مازندران با ورود برنج خارجی و دیگر کمبود‌ها وجود دارد، من هم مثل شما آگاهم، اما تقاضا می‌کنم فکر کنید نظام ما افق بسیار، بسیار گسترده دارد و اهداف، آمال و آرزو‌های نظام بسیار فراتر از اینهاست.

وی افزود: امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم، نظام جمهوری اسلامی محور مقاومت است، مقاومت مردم غزه در مقابل اسرائیل، ایستادگی حوثی‌های یمن در مقابل آمریکا و اسرائیل از خودباوری‌ای است که نظام جمهوری اسلامی به آنان آموخت.

لاریجانی با بیان اینکه بیش از چهل سال در مقابل تحریم ایستادگی کردیم، اظهار کرد: هنوز هم کسانی همراه دشمنان می‌گویند جمهوری اسلامی چکار کرد؟ چهل سال ایستادگی و مقاومت در مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا کار کمی نیست، چطور کاری نشده است.

وی در پایان با اذعان به لزوم تلاش مسئولان برای گشایش اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: این حق مردم است تا مسئولان هر چه در توان دارند به مردم خدمت کنند، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کنند با این حال نظام اهداف بلندتری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی