حادثه جنگی در دریای سیاه/ کشتی غلات منفجر شد


حادثه جنگی در دریای سیاه/ کشتی غلات منفجر شد

اقتصادنیوز: اوکراین مدعی شد که یک کشتی باری با پرچم پاناما در کریدور جایگزین غلات صادراتی کی‌یف در دریای سیاه، به «مین دریایی برخورد کرده و آتش گرفته است.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بخش رسانه‌ای نیروهای جنوبی اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که در پی برخورد یک کشتی باری با پرچم پاناما به یک مین دریایی در کریدور جایگزین غلات صادراتی کی‌یف در دریای سیاه، این کشتی دچار حریق شده است.»

بنا به ادعای اوکراین، این کشتی برای بارگیری غلات، به سمت یکی از بنادر رود دانوب در حرکت بوده است. این کشتی پس از برخورد با مین، کنترلش را از دست داده و دچار حریق می‌شود. دو ملوان در این حادثه مصدوم شدند.

کی‌یف در ماه آگوست از آغاز به کار مسیر به اصطلاح جایگزین برای غلات صادراتی در در دریای سیاه خبر داد. این کریدور از طریق بنادر واقع در دهانه رود دانوب عمل می‌کند.

روسیه ۱۷ جولای از تمدید توافق غلات با اوکراین خودداری کرد. این توافق جولای ۲۰۲۲ با میانجی‌گری ترکیه، در استانبول بین سازمان ملل، روسیه و اوکراین منعقد شد.

مسکو در آن برهه اعلام کرد که آن بخش از توافق که به نفع روسیه بوده، برآورد نشده است که از جمله آنها می‌توان به تسهیل محدودیت‌های بانکی این کشور و همچنین توانایی مسکو در صادرات کود شیمیایی آن اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)